به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی هاژه، روابط عمومی شهرداری و شورای شهر اسلامی مهاباد به انتشار انتقاد شهروندان از طریق کانال این رسانه واکنش نشان داد.
متن جوابیه شهرداری بدین شرح است:
مدیریت محترم پایگاە خبری هاژە
احتراماً طبق قانون مطبوعات و رسانه های فضای مجازی در پاسخ بە مطلب منتشره آن پایگاه خبری تحت عنوان آب گرفتگی پایانه مسافربری شهر ، لطفا توضیحات اداره ارتباطات شهرداری و شورای اسلامی شهر مهاباد را بشرح ذیل، جهت ایضاح و اصلاح ذهنیت مخاطبان محترم، منتشر فرمایید:
بدون شک یکی از رویکردهای کلان شورای اسلامی در دوره پنجم و مدیریت شهرداری مهاباد ، ایجاد بستر وزمینه مشارکت حداکثری شهروندان در مدیریت شهری و تاکید بر ایفای حق شهروندی و شهروند محوری وحق بر شهر است.
در راستای ترجمه و عملیاتی کردن این رویکرد، شهروندان صاحبان اصلی تاریخ ، حال و آینده شهر محسوب و تلاش برای ایجاد رابطه مستقیم و مستمر با فعالان مدنی ،اصحاب رسانه ، سمن ها، تعاونی ها و صاحبان ایده و خلاقیت، جهت هم افزایی و مشارکت جدی در پروسه تصمیم گیری و نهایتاً تقویت جامعه مدنی، در دستور کار بوده و کماکان، پذیرای نظرات ، انتقادات وپیشهادات سازنده و تخصصی شهروندان می باشیم .
پخش فیلم آب گرفتگی پایانه ی مسافربری شهری در مورخه ۹۷/۹/۲۶ که به دلیل پایین بودن کد ارتفاع ضلع شمالی و جنوبی بلوار شورا بالاخص پایانه مسافربری و نیز بارش نسبتا شدید باران برای مدت کوتاهی رخ داد و بلافاصله توسط پرسنل زحمت کش سازمان آتش نشانی و خدمات شهری بازگشایی شد ؛ موجب دلخوری و کدورت خاطر این قشر زحمت کش شده که با نادیده گرفتن تلاش و زحمات شبانه روزی آنان، ما را بر آن داشت تا دوباره جنبه تاثیرات منفی و مثبت رسانه بر روحیه اقشار مختلف و تشویق و تکریم دلسوزان و نیروهای مفید را خدمت آن رسانه مسئول و وزین یادآوری کنیم .
پرواضح است گرفتگی جوی های هدایت آبهای سطحی در فصل بارش ، امری طبیعی بوده و مدرن ترین شهرها را نیز گریز از مشکلات فصل سرما و بارش نیست. ولی آنچه به دستان پرسنل زحمت کش شهرداری ، گرمی و توان می بخشد ، همکاری و همدلی شهروندان عزیز و ایجاد فضایی صمیمی می باشد که این نیز جزو رسالتهای رسانه های گروهی بوده که در جهت افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی تمهیدات ضروری را انجام می دهند و غیر از این چیزی جز خسارت مادی و معنوی را نصیب شهر و شهروندان نخواهد کرد.