تاريخ: ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير ساعت ۱۰:۳۷ بازدید: 2444      نظرات: 2      کد مطلب: 9729

درمانگاه بیمارستان مهاباد و نارضایتی مردم از نحوه خدمات رسانی


امروزه یکی از ملاک های اصلی توسعه یک شهر یا یک کشور بهبود شرایط بهداشتی و سلامت در سطح آن جامعه است، طوریکه حتی در برنامه ریزی ها و میزان تخصیص اعتبارات به یک شهر بسیار مورد توجه قرار می گیرد و پایین بودن میزان این شاخص از حد مشخصی باعث بروز مسائل عدیده ای در سطح جامعه خواهد شد.
اگرچه در دهه اخیر توسعه کمی و کیفی زیرساخت های بهداشتی در ایران تا حدی مورد توجه بوده ولی کماکان برخی از شهرهای کشور به لحاظ برخورداری از این شاخص ها با کمبودهایی مواجهند که گاها ساکنان برخی از شهرها را با مشکل روبرو کرده و می کند. 
شهرستان مهاباد نیز تا چند سال قبل به لحاظ  وضعیت برخورداری از شاخص بهداشتی و سلامت وضعیت بسیار نامطلوبی داشت، اما در چند سال اخیر اقدامات و گام های مثبتی برداشته شده و مجوزهای برای تاسیس و ساخت بیمارستان و مراکز درمانگاهی جدید صادر و بخشی از بیمارستان قدیمی شهر بازسازی شده که تا حدودی وضعیت را بهبود بخشیده است.
در این میان وجود برخی مشکلات در سطح درمانگاه ها و بیمارستان سطح شهر گاها باعث ناراضایتی هایی به حق از جانب مردم شده است و علیرغم کتمان برخی از مسائل توسط مسئولین شبکه بهداشت و درمان اما واقعیت حاکی از وجود مشکلات عدیده ای در این بخش دارد.
یکی از مکان هایی که مورد اعتراض شدید مردم و ارباب رجوع است، درمانگاه بیمارستان است که با وجود به اتمام رسیدن مراحل ساخت محل جدید درمانگاه هنوز در محل نامناسب و کوچک قرار دارد و علیرغم قول مسئولان مبنی بر انتقال به مرکز جدید الاحداث هنوز این امر صورت نگرفته است.
اگرچه شرط تجهیز شدن ساختمان جدید به وسایل و تجهیزات مدرن اساسی است، اما عدم پیگیری و به حال خود رها کردن این امر از سوی مسئولان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
مکان فعلی درمانگاه به سبب کوچک بودن باعث ازدیاد جمعیت شده که همین امر موجب اعتراض ارباب رجوع شده است، از طرف دیگر نیز نبود جا و مکان کافی، کار را برای خود کارکنان و پزشکان سخت کرده است که در صورت انتقال به مکان جدید این مسائل برطرف خواهد شد.
همچنین درمانگاه بیمارستان در مکان فعلی جدا از فضای کوچک و نامناسب، در نحوه پاسخ دهی به خواسته ها و نیازهای مردم نیز زیر تیغ انتقاد قرار دارد؛ یکی از مخاطبان هاژه در اعتراض به سیستم نوبت دهی درمانگاه بیمارستان نوشته است: اگرچه به ما گفته اند که با تلفن هم می توانید نسبت به دریافت نوبت اقدام کنید، اما متاسفانه بارها و بارها که تماس گرفته شده است به صورت اتوماتیک تلفن مشغول می شود و مجبور هستیم که ساعت ۷ صبح برای دریافت نوبت حضوری به درمانگاه مراجعه کنیم! 
تعدادی از شهروندان نیز به عدم حضور پزشک مربوطه در زمان مشخص شده اعلام نارضایتی کرده و گفته‌اند با وجود مریضی و تمام گرفتاری های ناشی از آن مجبوریم ساعت ها منتظر آمدن پزشک باشیم و...
هدف از این نوشتار سیاه نمایی اقدامات و فعالیت های مسئولین درمانگاه بیمارستان مهاباد و دیگر بخش های آن نیست بلکه هدف گفتن واقعیت ها و مشکلات پیش روی مردم است که امیدواریم مسئولان با رفع کم و کاستی های موجود درصدد بهبود شرایط گام بردارند.
از طرف دیگر توصیه می شود مسئولین شبکه بهداشت و درمان با کمک و پیگیری های نماینده شهرستان، فرماندار و امام جمعه نسبت به تجهیز هر چه زودتر ساختمان جدید درمانگاه بیمارستان و دیگر بخش ها اقدام نمایند تا مسائل و مشکلات پیش روی بخش بهداشت و سلامت شهرستان به حداقل برسد.



ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
چاپ
نسخه چاپی


نظر کاربران

1
0
پاسخ به این اظهارنظر

همراه بیمار ۱۳۹۷/۴/۱۵
سلام به زحمت کشان هاژه. علاوه بر وضعیت افتضاح درمانگاه باید به وضعیت بسیار تاسف برانگیزاننده اورژانس این بیمارستان اشاره کرد و در مورد آن صدا مقاله نوشت که اگر مراجعه کننده باشی به این وضعیت پی خواهی برد که نشان از بی مدیریتی، ناهماهنگی، عدم سازماندهی نیروها یا کارهای عجیبی مثل اختصاص سالن جلوی همه به اتاق خانم ها نبود بهداشت برای مثال، بوی تعفن سرویس بهداشتی در اتاق آقایان، عدم رسیدگی به بیمار در حال فوت،خرابی همیشه دستگاه اسکن ووووووو.
کمال ۱۳۹۷/۴/۱۷
واقعا حرفها شما کاملا بجاست،بی مدیریتی بی داد می کند.براستی جای تاسف دارد.
0
1
پاسخ به این اظهارنظر

۱۳۹۷/۴/۱۵
اون طرف قضیه رو هم ببینید که ماههاست کارانه پزشکان پرداخت نشده و اونها انگیزه ای برای کار ندارن

نظر خود را براي ما ارسال كنيد