تاريخ: ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ مرداد ساعت ۱۹:۵ بازدید: 1843      نظرات: 0      کد مطلب: 1651

تبدیل اورامان به برندملی و فراملی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بر تبدیل اورامان به برند ملی و فراملی تاکید کرد و گفت: پکیچ کامل منطقه فرهنگی اورامان باید تهیه شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هاژه، بهرام نصراللهی زاده دوشنبه  25 مردادماه در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در سنندج با اشاره به اینکه راهبری و سیاست گذاری توسعه یکی از وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی است، گفت: هر منطقه جغرافیایی حائز ویژگی ها و توانمندی های توسعه است که باید شناسایی و احصا شوند.

وی با بیان اینکه موتور محرکه توسعه اورامانات با سایر نقاط کشور متفاوت است، عنوان کرد: باید مناطق شهری و روستایی اورامانات را در پازل توسعه آن بخوبی چیده و به عنوان منطقه ای فرهنگی به آن نگاه شود.

وی بیان کرد: همزمان با جهانی شدن و پیش روی تمامی کشورها به سمت و سوی توسعه توجه ویژه ای هم به حفظ ویژگی های محلی و منطقه ای هم می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: شبکه های مجازی امروزه بهترین ابزار برای معرفی و توجه بیش از پیش احاد مردم به ویژگی های خاص هر منطقه قراهم کرده است.

نصراللهی زاده با بیان اینکه باید به توسعه به عنوان فرآیندی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نگاه شود، افزود: حفظ حوزه فرهنگی اورامانات باید با اقتصاد و معیشت مردم این منطقه عجیبن شود.

وی اظهارداشت: متاسفانه کردستان در حاشیه توسعه کشور قرار گرفته است که باید این استان نقش ملی و کارکرد ملی در توسعه پیدا کند.

وی بر تبدیل اورامان به برند ملی و فراملی تاکید کرد و گفت: پکیچ کامل منطقه فرهنگی اورامان باید تهیه شود چراکه شیوه زیست فرهنگی اورامانات نه تنها در منطقه بلکه در کشور بسیار تاثیرگذار است.

منبع: مهر




ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
چاپ
نسخه چاپی


نظر کاربران


نظر خود را براي ما ارسال كنيد