تاريخ: ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن ساعت ۲۰:۵۴ | بازدید: 1478 نظرات: 1 کد مطلب: 5119 |
به گزارش هاژە به نقل از نیویورک تایمز ، مروری بر جریانهای مهم دنیای تکنولوژی نشان می دهد رصد خبرها روشی متفاوت را طی می کند و طی سال های آتی به جای آن که خبرها بر متن مبتنی باشد بر صوت و تصاویری آنلاین مبتنی است . مطالبی که که توسط خبرنگاران دیجیتال محور منتشر می شود .
این روزها مضامین سیاسی نیز در فضای آنلاین به شدت جریان ساز شده اند . برای مثال یکی از رفتارهای موثر طرفداران ترامپ در دوران انتخابات استفاده از هشتگ me too بود . با کمک هشتگ ها و رسانه های اجتماعی می توان کمپین های سیاسی را جستجو و دنبال کرد .
افزون بر این ها می توان از طریق رسانه های دیجیتال فیلم و عکس منتشر کرد و یا در قالب کلیپ های دیجیتال ، مضامین ویدئویی انتقادی از روندهای سیاسی منتشر کرد . برای مثال انتشار یک فیلم ویدئویی در ماه سپتامبر که طی آن هیلاری کلینتون در حال بازی گلف نشان داده می شد ، جزو کلیپ های پربازدید با مقاصد سیاسی بود .
بر اساس پژوهش های موسسه تحقیقاتی ادیسون ، حدود 70 میلیون آمریکایی به طور منظم به پادکست ها گوش می دهند. افرادی که به طور هفتگی به پادکست ها گوش می دهند نیز تمایل دارند 5 ساعت در هفته به آنها بپردازند.
در سال 2017، یوتیوب گزارش داد که مردم هر روز یک میلیارد ساعت در این سرویس تماشا چی ویدئو ها هستند . به طور متوسط، آمریکایی های جوان دو ساعت در روز را صرف تماشای فیلم های آنلاین می کنند .
بیش از 800 میلیون نفر از اینستاگرام برای بیش از 30 دقیقه در روز استفاده می کنند نتفلیکس نیز 8 میلیارد دلار صرف کرده تا یک محتوای یک ماهه ارائه دهد این در حالی است که اپل قصد دارد 1 میلیارد دلار برای برنامه ای مشابه بپردازد .
ماجرا را اینطور خلاصه می کنیم: انچه شما در حال خواندن آن بر روی صفحه ی کامپیوتر هستید، دیگر دارد به تاریخ انقضای خود نزدیک می شود. ما اکنون با فضایی از اینترنت مواجه هستیم که در آن نویسندگانی که دنیای دیجیتال را پوشش می دهند، در حال جهت دهی به آن نیز هستند.اگر قدری به جریانات پیش آمده عمیق تر بنگرید و به سال آینده توجه کنید، یک حقیقت عیان می شود: لحظات فعلی در دنیای آنلاین نوید دهنده پایان و سقوط دنیای «متن» و از طرفی صعود دنیای «صدا» و «تصویر» است.
انتخاب