تاريخ: ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۳ تير ساعت ۲۲:۴۶ بازدید: 5766      نظرات: 4      کد مطلب: 4186

مرگ دو شهروند مهابادی در قلات شا واکنش هیئت کوهنوردان مهاباد را بر انگیخت

براساس پیگیری های انجام گرفتە،رییس هیئت کوهنوردی مهاباد اعلام داشت که دو فرد فوت شده در ارتفاعات قلاتی شا که امروز بر اثر سقوط جان خود را از دست دادند،عضو این هیئت نبوده و تحت عنوان هیچ گروه کوهنوردی به این منطقه عزیمت نکرده و به نظر می رسد همراه خانواده های خود به این منطقه عزیمت نموده و دچار حادثه شده اند
پهنایی در گفتگو با خبرنگار هاژە گفت: مقارن روز سەشنبە مورخە 1396/04/13 با اعلام خبر فوت دو کوهنورد در منطقە قلات شاە از توابع شهرستان پیرانشهر هیئت کوهنوردان اعلام میدارد کە با توجە بە پیگیریهای انجام شدە حادثە چنین روایت میگردد:
 سەشنبەمورخە1396/04/13 چند تن از اهالی شهرستان مهاباد بە دلایل نامعلوم اقدام بە صعود از مسیر صعب العبور لندی شیخان مینمایند کە فاقد تجهیزات کوهنوردی مناسب و بصورت سنتی راهپیمایی مینمایند.
پس از مدتی دو نفر از افراد مذکور بە دلایل نامعلومی سقوط کردە و جان خود را از دست میدهند. پس از مدتی با،هلال احمر پیرانشهر و عوامل اورژانس جلدیان تماس و حادثە جهت اعزام انان بازگو میگردد. در همین بین اهالی بومی منطقە با مشاهدە حادثە یک دستگاە تویوتا کە در منطقە حضور داشتە اجساد را بە روستای لیک بن منتقل میکنند. عوامل اورژانس و هلال احمر پیرانشهر در مسیر روستای لیک بن بە دستگاە تویوتا رسیدە و حال افراد را جویا میشود کە متاسفانە دو نفر هنگام سقوط فوت کردە بودند.
پس از ان اجساد با همان دستگاە تویوتا بە بیمارستان مهاباد منتقل می شوند.
از تمامی شبکەهای خبری و همنوردان قویا تقاضا داریم از انتصاب چنین حوادثی کە باعث خدشەدار کردن فعالیتهای جامعە کوهنوردی میشود قویا خودداری نمایند.
هیئت کوهنوردان مهاباد برای قربانیان مغفرت و بهشت برین و برای بازماندگان صبر جزیل را از خداوند منان مسئلت دارد.
اسامی متوفیان: حسین زرد و طاهر احمدزادە می باشند.

برچسب ها:

ارسال به دوستان
چاپ
نسخه چاپی

نظر کاربران

احسان رسولی ۱۳۹۶/۴/۱۴
بله . 11 نفر بودیم . چهار نفر از ما جدا شدن . بعد از نیم ساعت خبرشون اومد که افتادن . ماهم برگشتیم به دامنه قلات . از ساعت 1 تا 6 عصر مشغول به در اوردن اجساد شدیم . با وجود این که 4 ساعت به حلال احمر . 110 . و هر ارگانی که تماس گرفتیم هیچ کس به دادمون نرسید . هر کدوم ما رو به جایی پاسکاری می کردن تا با کمک اهالی منطقه تونستیم اجسادو به پایین بیارینم . جا داره تشکر کنم از اهالی عشایر دورو به ر که واقعا کمک کردن . خدا می دونه اگر اونا نبودن ما چه جوری این بحرانو پشت سر می گذاشتیم .

آستیاک ۱۳۹۶/۴/۱۴
در فرهنگ ما ایمنی جایی نداره.
از یه کارگر گرفته تا یه کوهنورد وقتی بهشون میگی احتیاط کن، بهشون برمیخوره.

ظاهر فتحی ۱۳۹۶/۴/۱۴
خدا رحمتشان کند وبه بازماندگان صبر جزیل خدا راعطا نماید

ازاد ۱۳۹۶/۴/۱۳
متاسفانه از دوستان نزدیک بودن ولی کاش یکم بیشتر مراقب خودشون بودن من از نزدیک شاهدم که هیچ کدام عضو گروه کوه نوردی نبودند