رنو ۴ یک خودرو فرانسوی کوچک بود که در فاصله سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۴ تولید شد. اولین نمونهها در کلاس استیت یا واگن بودند، اما در نهایت کارنامه این محصول کلاسهای هاچ بک ۵ درب و پیکاپ تراک و ون را نیز شامل میشود.
رنو 4 در کشورهای مختلفی مونتاژ شد که تعداشان بسیار زیاد است. برای مثال در اسلونی تا سال 1994 بیش از 8 میلیون دستگاه رنو4 از خط کارخانه خارج شد که یک رکورد عجیب و غریب در نوع خود محسوب می شود.
به گزارش عصر ایران، دو سال قبل بود که باردیگر خبرهایی در رابطه با رنو 4 روی خط رسانه های خودرویی قرار گرفت زیرا کمپانی فرانسوی با معرفی 4اور تروفی مفهومی از تصمیم خود برای فروش دوباره این محصول در سال 2025 خبر داد و البته اشاره کرد که حتما منتظر یک رنو 4 الکتریکی باشید.
اما رنو 4 که وارد خط تولید انبوه می شود تا توانسته از نمونه مفهومی 4اور تروفی فاصله گرفته تا خود را به عنوان نسخه کراس اوور رنو 5 الکتریکی که مدتی پیش معرفی شد، نزدیک کند.
رنو 4 ئی-تک با طراحی جعبه ای همچنان وام دار طراحی نسخه کلاسیک خود است یعنی طراحان رنو چنان موفق عمل کرده اند که مخاطب با مشاهده این محصول جدید، خاطرات شیرین دهه های گذشته را به سرعت مرور می کند.
رنو 4 کلاسیک و رنو 4 الکتریکی: