تاريخ: ۱۴۰۲ جمعه ۴ فروردين ساعت ۱۲:۲۵ | بازدید: 742 نظرات: 0 کد مطلب: 20749 |
هر یک از اجزای یک خودرو جدید به صورت جداگانه رنگ میشود تا هر سطح بتواند بهترین پوشش رنگ ممکن را دریافت کند. تنها چند خودروساز در جهان باقی مانده اند که همچنان بیشتر کارهای تولید یک خودرو را با استفاده از نیروی انسانی انجام میدهند.
هر یک از اجزای یک خودرو جدید به صورت جداگانه رنگ میشود تا هر سطح بتواند بهترین پوشش رنگ ممکن را دریافت کند. تنها چند خودروساز در جهان باقی مانده اند که همچنان بیشتر کارهای تولید یک خودرو را با استفاده از نیروی انسانی انجام میدهند.
اگرچه صنعت خودروسازی در حال کار روی روشهایی برای بهینهسازی روند تولید با استفاده از رباتها و افزایش سرعت و کاهش هزینههای تولید است، تنها چند خودروساز در جهان باقی مانده اند که همچنان بیشتر کارهای تولید یک خودرو را با استفاده از نیروی انسانی انجام میدهند. آنها جزو انحصاریترین و خاصترین برندها هستند، و در این میان، بوگاتی اغلب به عنوان نمونهای از مهارت مهندسی واقعی معرفی شده است.
این خودروساز فرانسوی از به رخ کشیدن روشهای پیچیدهای که برای ساخت بوگاتی شیرون و مدلهای مختلف آن استفاده میکند، لذت میبرد و در یک بیانیه مطبوعاتی جدید جزئیات بیشتری درباره فرآیند رنگ آمیزی این خودرو ارائه کرده است.
بوگاتی شیرون؛ خودرویی که رنگ آمیزی آن ۶۰۰ ساعت زمان میبرد
برای رنگ آمیزی هر خودرو بوگاتی شیرون که از خط تولید کارخانه مولشایم خارج میشود، مدت زمان چشمگیر حدود ۶۰۰ ساعت صرف میشود. کل روند رنگ آمیزی خودرو نیز با دست انجام میشود. هر یک از اجزای یک خودرو جدید بوگاتی به صورت جداگانه رنگ میشود تا هر سطح بتواند بهترین پوشش رنگ ممکن را دریافت کند. این کاری است که خودروسازان تولید انبوه به طور معمول انجام نمیدهند.
پیش از آن که حتی نخستین لایه رنگ، پوشش شفاف یا پرایمر روی اجزا خودرو بوگاتی اعمال شود، کارهای بسیاری باید صورت بگیرد. پیش از آغاز رنگ آمیزی، متخصصان بوگاتی یک بررسی کامل از قطعات برای یافتن حفرههای ریز انجام میدهند و این فرایند شامل استفاده از هیچ ربات یا ماشین آلاتی نمیشود. در این مرحله فقط چشمهای تیزبین و دستهای حساس متخصصان بوگاتی برای مشاهده و لمس عیوب بکار گرفته میشود. در مرحله بعدی، اعمال دو لایه پرایمر و سنبادهزنی دقیق انجام میشود.
این آمادهسازی برای هر خودرو به تنهایی بیش از ۱۰۰ ساعت زمان میبرد. اما حتی در این مرحله نیز سطوح به طور کامل آماده رنگ آمیزی نیستند و مارپیچی به ظاهر بی پایان از اعمال پوشش شفاف و سنبادهزنی دوباره آغاز میشود.
بوگاتی این روند را یک کار عاشقانه توصیف میکند که هرگز با عجله انجام نمیشود و همواره با بیشترین دقت و تعهد صورت میگیرد. تنها زمانی که تمام پنلها دارای سطوح عالی باشند، متخصصان میتوانند به مرحله بعدی بروند.
تیم بوگاتی هر پنل را به صورت جداگانه آنالیز میکند، زیرا بوگاتی از چندین نوع ماده مختلف در سراسر بدنه استفاده میکند که هر کدام ویژگیهای رنگ آمیزی خاص خود را دارند. در صورت وجود حتی کوچکترین تفاوت در رنگ بین دو قطعه، رنگ آمیزی دوباره انجام خواهد شد.
حتی پس از رنگ آمیزی کل خودرو، حدود چهار روز دیگر برای پولیش آن نیاز است که به گفته بوگاتی پیچیدهترین فرایند پولیش در کل صنعت است. روی هم رفته، از آغاز تا پایان، رنگ آمیزی یک خودرو بوگاتی جدید بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ ساعت طول میکشد.
کریستوف پیوشون، رئیس بوگاتی، در توضیح انگیزه اصلی فرایند طولانی رنگ آمیزی خودروهای این شرکت میگوید: اتوره بوگاتی، بنیانگذار شرکت بوگاتی، مردی بود که به زیبایی مهندسی در خودرو اعتقاد داشت. اتوره در خانوادهای هنرمند بزرگ شد و بوم وی خودرو بود. ما این اخلاق را تا به امروز در بوگاتی حفظ کرده ایم و تضمین میکنیم که تمام جنبههای طراحی و تولید با تعهد به برتری زیباییشناسی تکمیل میشود. این رویکردی است که بدون شک برای رنگ آمیزی خودروهای بوگاتی نیز اعمال میشود.
|