تاريخ: ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۰ شهريور ساعت ۱۲:۳۸ بازدید: 741      نظرات: 0      کد مطلب: 20287

بررسی فیدلیتی+ قیمت و عکس


 

بررسی اجمالی

برند جتور یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خودروسازی چری چین است. در واقع جتور یکی از زیر مجموعه‌های لوکس چری به حساب می‌آید البته فیدلیتی بر خلاف محصولات گذشته چری که توسط مدیران خودرو به ایران عرضه می‌شد، این بار با گروه خودروسازی بهمن قرارداد امضا کرده است. در یک نگاه گذرا با مشاهده طراحی، کیفیت و بخصوص لیست بلند بالای آپشن‌های فیدلیتی می‌توان حدس زد که خودرویی نسبتاً جذابی برای مصرف‌‎کنندگان باشد. بهمن موتور قصد دارد نسخه کامل تری از این خودرو را به نام فیدلیتی پرستیژ روانه بازار کند.

 

بررسی فیدلیتی

فیدلیتی یک کراس‌اوور نسبتاً بزرگ است. برای درک بهتر ابعادش باید بگوییم جثه‌ای کوچک‌تر از توسان TL و بزرگ‌تر از چری تیگو 7 دارد. شاید در بخش قوای فنی و توانایی‌های حرکتی نکته خاصی در این محصول (بخصوص به نسبت قیمت) یافت نشود اما به لطف پیشرانه توربو و گشتاور کافی و گیربکس 6 سرعته دو نیازمصرف‌کنندگان ایرانی را حدی تامین می‌کند. البته با توجه به ساختار تک دیفرانسیل و ویژگی‌های فنی و مشخصات پلتفرم و شاسی، کاملاً مشخص است که فیدلیتی برای آفرود ساخته نشده و همچون سایر کراس‌اوورهای تک دیفرانسیل، صرفاً برای جذابیت‌های ظاهری و جادار شدن اتاق و عبور راحت‌تر از دست اندازهای معمول، قد کشیده است.

 

داخل فیدلیتی

به نظر می‌رسد طراحی کابین و بخصوص داشبورد فیدلیتی با الهام از محصولات آلمانی ترسیم شده است. خطوط ساده اما پخته و منطقی، پرهیز از حجم‌دهی اغراق‌آمیز و استفاده از نمایشگر تبلتی در قسمت بالای کنسول مرکزی، از جمله اِلمان‌های شاخص ماشین‌های آلمانی در سال‌های اخیر بوده که در این کراس‌اوور چینی نیز رعایت شده‌اند. به عبارتی می‌توان گفت نمای داخلی فیدلیتی کپی موفق از شرکت‌های خودروسازی المانی است.

 

داخل کابین فیدلیتی

کیفیت قطعات هم در سطح قابل معمولی قرار دارد و می‌توان گفت که به نسبت رقبا چینی از نظر کیفی نقطه ضعف خاصی نخواهد داشت. تلفیق تمامی موارد فوق با آپشن‌های ماشین باعث شده که حس مدنی در داخل ماشین حس شود. همچنین نسخه 7 نفره فیدلیتی هم قابل سفارش است.

 

طراحی فیدلیتی

در گذشته بدلیل بی‌تجربگی و نبود سابقه خودروسازی در چین اجزاء خودرو به درستی و با تناسب کافی در کنار یکدیگر قرار نمی‌گرفتند. اما رفته رفته با پیشرفت در امر کپی‌کاری خودرویی شاهد عرضه طراحی‌های پخته‌تری از جانب چینی‌ها بودیم. فیدلیتی یکی از مثال‌های پیشرفت کشور چین در امر طراحی و ساخت خودرو است، وجود هارمونی و هماهنگی در طراحی فیدلیتی از نقاط قوت طراحی این خودرو می‌باشد.

از طرفی دیگر طراحی فیدلیتی به شکلی انجام شده که مورد پسند تمامی سنین باشد. وجود رینگ‌‎ها و جلوپنجره بزرگ، همچنین وجود خطوط پویا، باعث شده این خودرو به عنوان یک خودرو برای مصرف عمومی شناخته شود.

زیر کاپوت فیدلتی یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو به کد E4T15C با توانایی تولید حداکثر 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته و این نیروی تولیدی به کمک یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته در سال 2019 یک موتور قوی‌تر 1.6 لیتری هم برای جتور X70 معرفی شده بود که انتظار می‌رفت گروه بهمن از آن نسخه برای نمونه عرضه شده در کشور استفاده کند. این موتور برای وزن 1.6 تنی این خودرو شاسی‌بلند تاحدی ضعیف بوده و انتظارات رات به شکل قابل قبولی براورده نمی‌کند. به علاوه تک دیفرانسیل بودن این خودرو از معایب بزرگ این خودرو در این رنج قیمتی است که فیدلتی را از امر آفرود معاف می‌نماید.

 

مشخصات فنی فیدلیتی

نام خودرو            فیدلیتی

کشور سازنده         کشورچین

سال (طراحی)       2018

 

موتور     4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور           1498 سی سی

تنفس موتور          توربوشارژ

انتقال نیرو            دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت        155 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور       230 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه

جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه

شتاب 0 تا 100     10 ثانیه

حداکثر سرعت       180 کیلومتر در ساعت

وزن       1575 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)      4735 طول - 1900 عرض - 1710 ارتفاع

فاصله بین دو محور 2720 میلیمتر

 

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر     7.8 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی        7.6 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک 55 لیتر

استاندارد آلایندگی   یورو 5

میزان تولید CO2     - گرم در هر کیلومتر

 

امکانات فیدلیتی

ترمز و پایداریABS - BA – EBD – EBA - سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC) - سیستم کنترل کشش (TCS) - سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو (ESC) – ترمز پارک برقی (EPB) به همراه سیستم توقف خودکار (Auto Hold)

کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی

سیستم صوتی        صفحه نمایشگر لمسی 10.25 اینچی به همراه Bluetooth - قابلیت انتقال تصویر تلفن همراه به سیستم مولتی مدیا (Mirror link) - 8 عدد بلندگو - خروجی USB - شارژ وایرلس تلفن همراه

دیگر تجهیزات       سیستم فرمان برقی (EPS) - سیستم هشدار دهنده انحراف از خطوط (LDW) - سیستم تشخیص نقاط کور (BSD) - سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایرها (TPMS) - صندلی راننده و سرنشین برقی به همراه گرم کن - پوشش صندلی ها چرمی – 7 نفره - برف پاک کن با سنسور باران (Rain Sensor) – فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا - سیستم هوشمند ورود بدون کلید (Keyless) - استارت دکمه ای - جلوآمپر 12.3 اینچی دیجیتال (TFT) - تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل) - دوربین 360 درجه برای سهولت در پارک و دوربین دنده عقب - روشنایی خودکار چراغ های جلو (Auto Light) - سان روف پانوراما - سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو) - سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل Follow-me-home - درب صندوق عقب با قابلیت تشخیص مانع

 

قیمت

قیمت این خودرو در بازار [امروز 10 شهریور] برای مدل 5 نفره 1 میلیارد و 150 میلیون تومان و در مدل 7 نفره بیش از 1 میلیارد و 200 میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت پایه این خودرو در کارخانه بهمن از 750 میلیون تومان شروع می‌شود.






برچسب ها:

ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
چاپ
نسخه چاپی


نظر کاربران


نظر خود را براي ما ارسال كنيد