تاريخ: ۱۴۰۱ دوشنبه ۵ ارديبهشت ساعت ۱۲:۱۱ | بازدید: 669 نظرات: 0 کد مطلب: 18420 |
کانسپت آئودی Urbansphere برای رانندگی در کلان شهرهای پرجمعیت طراحی شده است. هدف این خودرو طراحی یک سالن استراحت روی چرخها میباشد که در هنگام تردد در شلوغی شهر، فضایی آرام را برای سرنشینان خود فراهم کند.
پس از مدتها انتظار، سرانجام از کانسپت آئودی Urbansphere به عنوان آخرین خودروی خودران آینده این برند رونمایی شد. تمرکز این خودرو بر روی رانندگی در کلان شهرهای پرجمعیت است. مفهوم Urbansphere توسط استودیوهای طراحی آئودی در پکن و اینگولشتات به وجود آمده است. این شرکت حتی با مشتریان بالقوه خود در چین در این خصوص مصاحبه کرده تا مشخص شود آنها از چنین خودرویی چه انتظاری دارند.
آئودی ابتدا فضای داخلی Urbansphere را طراحی کرد و سپس یک نمای بیرونی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالقوه خود ارائه کرد. هدف این خودرو طراحی یک سالن استراحت روی چرخها میباشد که در هنگام تردد در شلوغی شهر، فضایی آرام را برای سرنشینان خود فراهم کند. در داخل خودرو چهار صندلی در دو ردیف وجود دارد. این نوع طراحی فضای کافی در اختیار صندلیها قرار میدهد. صندلیها دارای پایه بلندتری هستند و زاویه آنها تا ۶۰ درجه قابل تغییر است. تکیه گاه هر صندلی شامل یک اسپیکر جداگانه میباشد.
برای سرنشینان عقب یک سیستم سرگرمی در نظر گرفته شده است، طراحی این سیستم شامل یک صفحه است که از سقف خودرو به سمت پایین میآید. عرض صفحه نمایش تقریباً به اندازه کابین است. اگر هر دو سرنشین مایل به تماشای یک محتوا باشند، میتوانند صفحه را به اشتراک بگذارند. همچنین میتوانند صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم کرده و هر کدام یک محتوای جداگانه را مشاهده کنند. سیستم ردیاب چشم و دوربینهای این خودرو همیشه سرنشینان را زیرنظر دارد. زمانی که صندلی در حالت کاملا خوابیده قرار دارد، سرنشینان باید برای کنترل سیستم دستان خود را حرکت دهند. حسگرهای این خودرو قادرند استرس را در افراد تشخیص داده و برای کنترل این استرس یک برنامه مدیتیشن به کاربران پیشنهاد دهند.
داشبورد آئودی Urbanspherea از یک پنل چوبی تشکیل شده است که تمام عرض خودرو را در بر میگیرد و دارای یک سنسور تشخیص لمس نیز میباشد. Urbansphere مانند سایر اعضای این خانواده از کانسپتهای آئودی، دارای قابلیت خودکار سطح ۴ است. این بدان معناست که اگر شخصی تمایل به رانندگی کردن داشته باشد، میتواند با استفاده از ابزار کنترلی این خودرو اقدام به رانندگی نماید؛ این وسیله نقلیه خودران همچنین میتواند بدون هیچ گونه دخالت انسانی، رانندگی کند. آئودی ادعا میکند که این فناوری میتواند تا نیمه دوم این دهه وارد بازار شود.
Urbansphere در مقایسه با سایر محصولات این برند، اندازه بسیار بزرگی دارد. طول این وسیله نقلیه ۲۱۶.۹ اینچ (۵.۵۱ متر) است که بیشترین حجم داخلی در تاریخ خودروهای آئودی است. کادیلاک اسکالید ۲۰۲۲، ۲۱۱.۹ اینچ (۵.۳۸۲ متر) طول دارد. بدنه Urbansphere ظاهر یک ون و یک کراس اوور را در هم میآمیزد و نمای بیرونی آن دارای طراحی مینیمالیستی است. قسمت جلویی این خودرو بصورت صاف با یک برآمدگی کوتاه طراحی شده است. شیشه جلوی آن دارای یک شیب تند میباشد. طراحی ظریف دربهای این خودرو جذابیت بصری ویژهای را ارائه میدهد.
دماغه و پشت خودرو دارای آرایههای بزرگی از چراغهای LED مثلثی هستند که با الگوهای مختلفی روشن میشوند. این المانها علاوه بر عملکرد به عنوان چراغهای جلو و عقب، میتوانند پیامهایی مانند چشمک زدن به شکل یک X بزرگ قرمز یا چراغ راهنما را به سایر کاربران جاده نشان دهند. زمانی که دربهای Urbansphere باز میشوند، یک چراغ قرمز روی زمین پخش میشود و صندلیها به سمت افرادی که وارد خودرو میشوند، میچرخند. ظرفیت باتری این خودرو بیش از ۱۲۰ کیلووات ساعت است و برد تخمینی با شارژ کامل ۴۶۶ مایل (۷۵۰ کیلومتر) میباشد. این خودرو برای رانندگی در کلان شهرها طراحی شده است، بنابراین تمرکز آن بر روی قدرت نیست؛ یک موتور الکتریکی در هر محور مجموعاً ۳۹۶ اسب بخار (کیلووات) و ۵۰۹ پوند فوت (۶۹۰ نیوتن متر) گشتاور را فراهم میکند.
|