تاريخ: ۱۴۰۰ يکشنبه ۸ اسفند ساعت ۱۰:۳۱ بازدید: 1330      نظرات: 1      کد مطلب: 17744

انتظارهای یک ماهه برای اخذ نوبت در کلینیک تامین اجتماعی مهاباد


وضعیت نامناسب نوبت‌دهی در کلینیک تامین اجتماعی شهر مهاباد شهروندان را کلافه کرده است.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی هاژه، تنها کلینیک تامین اجتماعی در شهر مهاباد به دلیل کمبود کادر متخصص و فضای فیزیکی مناسب، مشکلاتی را در اخذ نوبت برای شهروندان ایجاد کرده است و همین باعث شده که اخذ نوبت در این کلینیک به یک آرزو تبدیل شود.
در این رابطه شهروندان زیادی انتقادات خود را از طریق ارسال پیام و تصویر مبنی بر عدم‌موفقیت در نوبت گیری را با هاژه در میان گذاشته‌اند.
فواد مریمی یکی از کسانی است که در اخذ نوبت از درمانگاه ناموفق بوده و در این رابطه به هاژه گفت: مراجعه کننده‌گان متقاضیان در این خصوص به هاژه گفت: باتوجه به اینکه ماهیانه مبلغ زیادی حق بیمه برای سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنیم جزو حقوق خود می‌دانیم که از خدمات درمانی این بیمه نیز استفاده کنیم ولی متاسفانه بیش از یک ماه است که ۵ نفر از اعضای خانواده مشغول نوبت‌گیری از سامانه نوبت‌دهی تامین اجتماعی هستیم ولی تاکنون موفق به اخذ یک نوبت‌هم نشده‌ایم.
یکی دیگر از متقاضیان در این خصوص به هاژه گفت: قریب به دو هفته است که در تلاش برای اخذ نوبت دندانپزشکی از کلینک تامین اجتماعی هستم ولی نوبت‌دهی از ساعت ۹ شروع و تا ۰۹:۰۵ دقیقه کە گاهاً کمترهم به اتمام می‌رسد.
دراین خصوص دکتر سلام عزیزپور رئیس کلینیک تامین اجتماعی مهاباد به خبرنگار هاژه گفت: گلایه شهروندان در این رابطه کاملا به حق می‌باشد ولی شهروندان باید کمبود امکانات و تجهیزات این مرکز را نیز در نظر داشته باشند. درمانگاه تامین اجتماعی مهاباد همانطور که ساختمانی قدیمی می‌باشد  با کمبود فضای فیزیکی و پزشک متخصص مواجه است.
وی افزود: در شهرستان مهاباد بالغ بر ۱۵۰هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌باشند و جدا از این افراد از شهرستان‌های همجوار نیز جهت مداوا به این مرکز مراجعه می‌کنند و این درمانگاه هم با توجه مشکلات ذکر شده و ظرفیت محدود پذیرش، توان پاسخگویی به این همه مراجعه را به تنهایی ندارد.
عزیزپور خاطرنشان کرد: هرچند ظرفیت پذیرش پزشکان عمومی بالاتر از حد استاندارد خود است در این مورد مشکلی آنچنانی نداریم ولی در خصوص پزشکان متخصص باتوجه به اینکه با کمبود این کادر مواجه هستیم ظرفیت محدود می‌باشد. 
برای جذب پزشک متخصص مشکل داریم چراکه شبکه بهداشت اجازه فعالیت به پزشکانی که برای آنها کار می‌کنند را نمی‌دهد. 
بخش دندانپزشکی نیز باتوجه به اینکه انجام این کار زمانبر است و فضای کافی برای افزایش دستگاه نداریم کمبود فضای فیزیکی مشکلاتی به وجود آورده است.
وی اظهار کرد: تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان تامین اجتماعی در منطقه فجر مهاباد می‌تواند راه‌حل برون رفت از این مشکل باشد جدا از این، تامین اجتماعی با اکثر آزمایشگاه‌ها و پزشکان قرارداد دارد و مراجعین در صورت شلوغی درمانگاه تامین اجتماعی یا حالت‌‌های اورژانسی می‌توانند به مراکز بیرون مراجعه کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اخذ نوبت در کلینیک تامین اجتماعی به چهار طریقِ کد USSD، تلفن گویا و اپیکیشن تامین اجتماعی من و اینترنتی میسر می‌باشد ولی فعلا به دلیل جلوگیری از یکسری سو استفاده‌ها روش اینترنتی را تعطیل کرده‌ایم و شهروندان از ساعت ۹ صبح می‌توانند جهت اخذ نوبت به ۳ شیوه‌ فوق الذکر مراجعه نمایند.
درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان مهاباد فعالیت خود را از آبان سال ۱۳۷۶ در راستای اجرای طرح الزام مصوبه مجلس و ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی آغاز نموده است.
این واحد در ابتدا فعالیت خود را بصورت محدود شامل درمانگاه عمومی و دندانپزشکی آغاز نمود و با توجه به نیاز منطقه، اکنون با گسترش خدمات فعالیت این مرکز علاوه بر دو واحد فوق الذکر دارای درمانگاه‌های تخصصی و واحدهای کلینیک و پاراکلینیک می‌باشد.



ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
چاپ
نسخه چاپی


نظر کاربران

0
0
پاسخ به این اظهارنظر

سولین‌بهرمان ۱۴۰۲/۶/۱۵

نظر خود را براي ما ارسال كنيد