تاريخ: ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ دي ساعت ۱۰:۵۵ بازدید: 4477      نظرات: 45      کد مطلب: 2669
جوابی بر جوابیه

گوشه ای از ناعدالتی های موجود در تالارها


ابراهیم "رێبوار" امینی ـ کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه تهران

 

با عرض سلام خدمت همشهریان گرامی همچنان که مستحضرید در هفته گذشته جناب آقای دکتر قربانی یادداشتی انتقادی در رابطه با گرانی تالارها نوشتند که واکنش مدیریت تالار خضری را به همراه داشت. در رابطه با جوابیه صادره از سوی مدیریت تالار خضری نکاتی قابل تامل وجود دارد:

1. جناب آقای دکتر مشکل تاهل یا فرزند دم بخت ندارند بلکه مشکلشان دغدغه جوانان و آمار بالای طلاقهاست چون از نزدیک با آمار آن و دلایل گسستن خانواده ها آشنایی دارند. ضمنا" باید به عرض برسانم یادداشت جناب دکتر قربانی حاصل سالها تدریس در دانشگاه و دیدن دغدغه همه همشهریان است همچنان که هر حقوقدانی با دیدن چنین ناحقی هایی به وجد می آید.

2. در رابطه با سرمایه گذاری ها و اشتغال زایی جوانان از مدیریت محترم آن تالار سوال دارم آیا تنها پتانسیل سرمایه گذاری شهرستان تالار است؟ که چنان قارچ گونه رشد کرده اند در حالیکه شهرمان دارای افراد متخصص و شایسته در سایر صنایع و علوم است و فاقد کارخانه ای برای خدمت این افراد هستیم. اگر به جای تالار سرمایه گذاری ها به سمت کارخانه ها و تولیدات معطوف شود هم برای افراد بیشتری اشتغال زایی می شود هم شهرمان از نظر صنعتی و اقتصادی چرخ های پیشرفت را بر خود میبیند. این میزان اشتغال زایی هم که اشاره شده گذشته از این اینکه هیچکدام از کارگران شرافتمند از خدمات بیمه بهره مند نیستند، پرداخت مزد چهل هزار تومانی برای کار کردن از ساعت 10 صبح تا دوازده شب یا یک بامداد و همچنین مشخص نبودن ساعت کار و کاری که باید انجام دهند با هیچ یک از قوانین مذکور در قانون کار هماهنگی ندارد زیرا همه بعنوان پرسنل آشپزی و سالن غذا خوری به کار گماشته می شوند ولی سایر کارها مثل میز آرایی سالن پذیرایی را نیز باید انجام دهند بدون اینکه از این بابت اضافه مزدی دریافت کنند و صرفا هزینه ایاب و ذهاب کارگران عزیز را شامل میشود.

3. در خصوص نقش خوب تالارها هیچ کسی منکر خدمت رسانی آنها نیست ولی هر خدمتی، قیمتی دارد در حالیکه با توجه به درجه بندی تالارها و قیمت گذاری آنها از سوی اتحادیه مربوطه، این قیمت ها رعایت نمی شوند. از هزینه کرایه تالار بگذریم هزینه غذا، پذیرایی، سفره آرایی، چیدن میز، تزیین جایگاه عروس و داماد و... هنوز از طرف هیچ سازمانی قیمت گذاری نشده است و مدیران تالارها صرفا" سلیقه ای عمل میکنند و در جواب مشتریان که چرا اینجا این قیمت و آنجا آن قیمت جسورانه می فرمایند: اینجا همین طور است می توانید مراسمتان را آنجا برگزار کنید.

4. در مورد اشتغال جوانان که از آن صحبت شد بی فایده نیست به این نکته اشاره کنم که هزینه چیدن میز پذیرایی در سالن پذیرایی تالارها برای هر نفر چهار هزار تومان است یعنی هزینه هزار نفر چهار میلیون تومان که این مبلغ صرفا" دستمزد است و کار گذاشتن، پذیرایی و جمع کردن میزها را کسی جز کارگران محترم انجام نمی دهند، ولی همانطور که اشاره کردیم برای این زحمات مدیران محترم مبلغی به کارگران حتی بعنوان پاداش نمی پردازند.

5. و اما در مورد پارکینگ این کاملا" درست است که چندین نفر با شرافت از این راه امرار معاش میکنند و برای زحمات آنها قطعا" دستمزدی است ولی مهم اینست که مسؤل پرادخت این هزینه کیست ؟ آیا مهمانانی هستند که مدیریت محترم تالار وظیفه فراهم آوردن موجبات رفاه و امنیت آنها و وسایلشان را بر عهده دارد یا خود مدیریت تالار ؟

6. بر طبق قانون و عرف وعادت مردم در خرید کالا وخدمات باید حق انتخاب داشته باشند در حالیکه این حق انتخاب در تالارها بدین ترتیب از مردم سلب شده است که باید غذا را حتما" بصور پرسی سفارش دهند در حالیکه مناسب است که این امکان وجود داشته باشد که بتوانند با تهیه ملزومات فقط دستمزد آشپز را بپردازند نه اینکه بصورت تحمیل شده مجبور باشند چند برابر هزینه را بپردازند زیرا همه اقشار جامعه از این توان مالی برخوردار نیستند و بعد از مراسم مشاهده میکنیم که با کلی بدهی زیر فشار اقتصادی موجود کم کم ناملایمات زندگی شروع شده و سرانجامش چیزی جز طلاق نخواهد بود، در حالیکه خودشان با خرید وسایل مورد نیاز آشپزی می توانند مبلغ چشم گیری از هزینه ها را کم کرده و آن را صرف زندگی مشترک کنند یا حداقل اینکه بدهی نداشته باشند.

7. در صورت پذیرش تحمیلی خرید غذا بصورت پرسی تالار مؤظف است که تعداد غذای خریداری شده را تحویل دهد و خود غذای پرسنلش را تهیه کند در حالیکه با کمال تعجب با مراجعه به بعضی تالارها به این نکته پی میبریم که علاوه بر غذای مهمانان که باید خریداری شود، خرید غذای پرسنل محترم تالار و حتی مدیریت هم بر عهده اجاره کننده تالار است که با هیچ یک از مبانی شرع، قانون، عرف و عدالت سازگاری ندارد. مانند آنست که در مراجعه به رستورانی که سه نفر پرسنل دارد، علاوه بر تهیه غذا برای خودمان، هزینه غذای آن سه نفر را نیز بپردازیم که امری کاملا" مضحک است.

8. در مواردی که غذا اضافه می آید مشاهده میکنیم که  در بعضی تالارها با سواستفاده از موقعیت، غذایی را که بصورت تحمیلی به مبلغ دوازده هزار تومان به برگزار کننده مراسم فروخته شده، به مبلغ سه یا چهار هزارتومان خریداری می شود و برای مراسم بعدی مورد استفاده قرار میگیرد.

لازم به ذکر است که متذکر شدن نکات بالا حاصل چندین سال کار کردن در تالارها، از نزدیک آگاه بودن به قیمت ها هزینه ها، همچنین تحقیقات از کارکنان تالارها و برگزارکنندکان مراسمات می باشد.

در پایان ذکر این نکته خالی از فایده نیست که همشهریان عزیز با آگاهی از حقوق خود و پیگیری از مراجع ذیربط می توانند در جهت تحقق احقاق حق خود و تنظیم قیمت ها و داشتن حق انتخاب در اینکه خود وسایل آشپزی را تهیه کنند و دستمزد بپردازند یا اینکه غذا را بصورت پرسی سفارش دهند نقش بسزایی داشته باشند، همچنین در مواردی که غذا را بصورت پرسی سفارش می دهید این نکته را بیاد داشته باشید که تهیه غذای پرسنل آشپزی بر عهده خود تالار میباشد نه ایکنه هزینه غذای پنجاه نفر را نیز شما متحمل شوید.




ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
چاپ
نسخه چاپی


نظر کاربران

2
5
پاسخ به این اظهارنظر

یک شهروند ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
دست مریزاد جناب ابراهیم "رێبوار" امینی ـ کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه تهران
متاسفانه این نا عدالتی های که شما فرمودید فقط مختص تالارها نیست کل بازار مهاباد الوده به گران فروشیست از میوه فروش گرفته تا پارچه فروش و غذا خوری و حتی بخش صنعتی و خدماتی و بازم متاسفانه از صنف تحصیل گرفته امثال وکلا و جامعه پزشکی و مهندسی هم که اصلا بماند
اصلا تابحال متوجه ناعدالتی صنف خودتون شده اید !!!؟؟
فک کنم بهتر ه قبل از هر کسی خودمونو اصلاح کنیم بعدا....

1
1
پاسخ به این اظهارنظر

میلاد ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
ایکاش خود دکتر هم جواب جناب خضری رو می دادند. لطفا هاژه پیگیر باشند.
1
1
پاسخ به این اظهارنظر

محمدی ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
ممنون از دلسوزی های همه برای جوانان،
بنده بعنوان شاغل در تالارهای سطح شهر دقیق با این مسایل آگاه بوده و آشنا هستم،
بی شک اگر خود ما هم 'صاحب تالار بودیم و بادریافت روزانه 400 الی 550 هزار تومان کرایه تالار درمقابل تحمل هزینه های زیاد آب،برق،تلفن،گاز،مجوز روزانه اماکن،عوارض شهرداری،مالیات برارزش افزوده تالار به غیر از ارزش افزوده ی غذا،هزینه سالانه. دارایی و... از داشتن تالار پشیمان میشدیم؛
درمورد حقوق پارکبانان راست است که باید تالار بپردازد که مطمینا آن هم از صاحب عروسی دریافت می شود و به حال صاحب تالارها فرقی نخواهد کرد ؛
قدیم ها اگر آشپزها را به خانه هایمان میبردیم و مراسم برگزار میکردیم کلیه کارکنان هم از آن غذا میخوردند و الان که مراسم ها و اشپزاها به تالارها رفته اند آن کارکنان هم برای این مراسم کار کرده اند و عرف و شرف اجازه نخواهد داد که تصویربردار یا گروه موسیقی که ساعت ها زحمت کشیده اند خود غذای خود را به همراه داشته باشند؛
تنها کسانی که از هر نظر فراموش شده اند و از آنها ظلم می شود کارکنان هستند که روزانه 17 ساعت سرپا بوده و از هرگونه خدمات بیمه ای، پاداش، اضافه کاری، مرخصی و... بی بهره هستن
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

محمودزاده ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
به نظر من اصلا لزومی نیست در بوفه تالارها اسباب بازی بچه‌ها فروخته شود چون با قیمت چند برابر فروخته میشود البته باید به بگم که کلیه اجناس در بوفه تالارها با قیمتی بالا فروخته میشود و هیچ ارگانی نظارت نمیکند قیمت پرس غذا خیلی بالاست فکر اینو کردید چرا صاحبان تالار نمیزارن آشپز رو خود میزبان به تالار معرفی کنه اگه دزدی نمیکنن از تالار بگذریم چرا قیمت آرایشگاههای زنانه زیاده آیا کسی نظارت میکنه بر این قیمتها
ناشناس ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
دوست عزیز وقتی خودمان وسایل مورد نیاز آشپزی را تهیه کنیم و فقط دستمزد بدهیم ،پرداخت هزینه غذای کارگران شرافتمند وظیفه ماست ولی زمانی که غذا را بصورت پرسی سفارش میدهیم ، فقط تهیه غذای چایپز و نظافت چی وفیلمبردار و گروه موسیقی بر عهده ماست ولی هزینه پرسنل آشپزی را باید تالار متحمل شود چون موظف به تهیه و توزیع مقدار غذای سفارش داده شده است
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

رافع ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
به نکته بسیار جالبی اشاره فرمودید نه قیمت غذاها ونه قیمت خیابان ها را که به جای پارک از ان کسب درامد می کنند با هیچ قاعده وقانونی سنخیت ندارداقای خضری اگر دلشان به حال گارگران می سوزد چرا از درامد پارک فقط مبلغ ناچیزی به انها می دهد و بقیه را به جیب می زند
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

یحیی ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
اره در مورد تالارها هر چی که گفتن قبوله خیلی هم عالی گفتن دستشون درد نکنه
ولی سوال من در مورد خود حقوق دانان یا وکای عزیز هست ایا خودشون خیلی انصاف دارن ایا واقعا کسی که توان مالی نداره حتی حاضر نیستن و‌کالتشو بر عهده بگیرن
دانشجو ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
آقا یحیی عزیز.سوال خوبی است.لطفا بپرسید که آقای دکتر قربانی بطور رایگان داره لایحه و دادخواست می نویسه.مخصوصا برای اشخاص بی بضاعت.باور ندارید به ایشون مراجعه کنید.باور ندارید بپرسید.بخدا خونه ما پشت تپ است و عده ای مشروب تو پارکینگ یه پیرزن بدبخت گذاشته بودم و مامورا مشروب رو گرفتن و دادگاه پیرزن رو محکوم کرد.دکتر قربانی یه لایحه ۳ صفحه ای نوشت و خوشبختانه در تجدیدنظر نقض شد.ایشان رو بهتر بشناسید
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

ىاوات ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
یادشان رفت بنویسند که صاحب تالار ها با پارکبان . آشپز . چا پز ووووو شریک هستنند و از انها هم درصد میگیرند. و این ظلم هم باز میگردد به عنوان صاحب تالار و متضرر شدن صاحب عروسی
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

رامین ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
واقعا درست فرمودید.تالارهای شهر از حد بی انصافی گذشته و به نوعی مثل کيوون در سریال برره پول زور می گیرند.کسی به فکر کسه دیگه ای نیست الا جیب مبارک صاحب تالار مهم هست.مالیات را هم که از مشتری چند برابر می گیرند.
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

sara ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
خوب بود. مرسی
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

بختیار ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
آقای امینی سپاس از جوابیه خوب و منطقی. البته به نظرم باید مشخص می شد که خواننده واقعی درک می نماید آقای دکتر قربانی به هیچ وجه در خصوص پارکبانان بد نگفته بودند و فقط آقای خضری خواستند از این قضیه سوء استفاده نمایند که نشد و نشد. از طرفی بهترین کار ممکن را آقای دکتر انجام می دهند. راجع به مسایل و معضلات صحبت می کنند و مطمئنا داوری را باید ما شهروندان انجام بدهیم.
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

خضری ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
آقای امینی دست شما درد نکند عالی بود. جناب خضری داشته باش جوانان این شهر را . حالا باز برو بنویس تاهل اختیار کردی یا دختر یا پسر دم بخت داری. موضوع را به بیراهه رفتی. پارکبان مشکل دکترقربانی و آقای امینی نبوده.
2
0
پاسخ به این اظهارنظر

شیخ الاسلامی ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
عالی بود. از دکتر قربانی هم سپاس که دست رو خوب موضوعی گذاشتن. جناب خضری هم باید قبول کنند. می دانیم حق و حقیقت تلخ است ولی این واقعیت زندگی است. از مردم پول زیادی گرفته می شود. ضمنا دکتر اصلا با پارکبانان مشکلی نداشته و نمی دانیم چرا آقای خضری خود را عالم و مردم را جاهل فرض می کنند. فقط خواسته توپ را به داخل حیاط پارکبانان بندازد. مطمئن هستیم دکتر جوابیه بدهند می دانند چطور برخورد کنند. بژی جناب دکتر قربانی و آقای امینی و هاژه
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

شهر وند ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
با سلام و خسته نباشید .از جوابیه و استدلال جناب.امینی بسیار ممنونم دوست که مسایل را به خوبی حلاجی ونگارش. نموده و با استدلال محکم وواقع بینانه جواب تالار دار را داده اند امید است سرمایه داران شهرمان در برنامه ها و کارهای دیگری. که مقداری هم توشه ای برای اخرتشان را نیز در بر داشته باشد روی بیاورند .به امید آن روز.وبه قول شاعر .نام نیکو گر بماند ز آدمی .....به که زو ماند ......تالار زر نگار.......
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

بینام ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
همون پارکینگی که برای هر ماشین هزار تومان است به نگهبان نمیرسد حتی پول آن نیز برای مدیرت تالار است و نگهبان فقط روز مزد
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

سوران ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
سلام:دیگر بس نیست تا کی ما سرمان را پایین بندازیم و از ظلمی که به ما میشود سر تعظیم خم کنیم همه جوانان از هزینه هی گزافه تالارها به وجه امده اند ولی چه بسا که دستمان به هیچ جا بند نیست کسی صدای این ظلمهای که در تالارها میشود را نمی شنوند مسولین محترم مربوطه از شما تقاضا داریم رسیدگی کنید من به عنوان شهروندی مهابادی از جناب اقای دکتر قربانی و کارشناس محترم اقای امینی بی نهایت سپاس گزارم که توانستند سکوت این ظلم را بشکنند
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
انشالله که صاحب تالارها اگه قصد سواستفاده دارن خداگیر مردم شوند
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
و مشکل ما تالار هاست؟؟؟
دیگر همه مشکلات حل شده است!
آفرین تحصیلکردگان شهر!
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

طاهر ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با عرض سلام خدمت دوستان برادر حقوقدان شهرماواقعادست شما درد نکنه که باتو جه به اینکه جنابعالی وآقای قربانی از مردم زحمتکش وکم درآمد شهرما ازهزینه هنگفت تالارها که دو برابر شهرهای همجوار می باشد دفاع میکنید امیدوارم صاحب تالار ها به خود بیابند خداوند متعال را ناظر کار خود بدانند
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

سعدون علیتاش ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
واقعا که یه نفر پیدا شد که حرف دل مردم را بزنن چون واقعا اگه بخواهیم این حرفارو جلو روی صاحب تالارها بزنیم باید مراسم خود را داخل کوچه ها برگذار کنیم
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

رێبوار ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
زۆر جوانە
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

بهرامی ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بیانات آقای امینی کاملا" بجا و صحیح می باشد ، نکته آخر اینکه اگر این همه درآمد سرشار تالارها نبود ، صاحبان آن اینهمه دارا و ثروتمند نبودند .
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

علی دشتی ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
باتشکراززحمات مسئولان هاژه وهمچنین اقای امینی واقعا تمام حرفها ونظراتش درست وبجاست امیدوارم تابه نتیجه رساندن این امرمهم همه باهم یک صداتااخر تلاش کنیم واین مشکل بزرگ جامعه راحل کنیم روی من هم حساب کنید تااخر باجان ودل درخدمتم شماره همراه09149587208
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

شه مال ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بسیار عالی. ازینکه ب این مشکلات رسیدگی میکنید و همچنین پیگیری موضوعاتی نظیر مطلب ذکر شده بسیار سودمند و مفید هستند.
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

Sadg ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
دست کارشناسان درد نکنه ولی که این پدیده زشت گران فروشی بی حد ونساب تالارها رابه گوش صاحبان تالارهارساندندولی کاش چندسال زودتراقدام به این کارمی کردندامیدواریم که قانون براشون فرض شود
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

میلاد ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
اگربحث درآمدبعﺽی از دانشجوهاست ب نظرتون پولش از جیب صاحب تالار بیرون میاد. مطمن باشید پول کارگران زحمت کش رو هم میندازن رو هزینه عروسی واز صاحب عروسی میگیرن
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

میلاد ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
واقعا بی نهایت تشکر. انشالله تلنگری باشه برای همه مسولان ک جلوی این همه بی عدالتی گرفته بشه.کسی منکر بعﺽی مزیت های تالارنیست. ولی کجاست عدالت وانصاف ک صاحب تالارها هرشب بالغ بر10میلیون ب جیب میزنن. پس کجایندمسولان
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

احمدی ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
واقعا دستت درد نکنه.۹۰درصد طلاقها به تالارها برمیگرده .بنده دوساله هنوز نتونستم از خرج وبدهی تالار بربیام.هنوزم بدهکارم.کارگران وپرسنل تالار مثل برده هستند تا ساعت دو شب کار میکنن سی هزار بهشون میدن .درحالی که پرسنل را۵۰هزار برایم حساب کردن
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
واقعا حرفاتون در نهایت عقلانیت است. تشکر از همت شما عالیجنابان. انشالله ک حرکتی باشه برای کاهش قیمت ها
ناشناس ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
احمدی جان میتونستی با یه مراسم ساده و خودمونی جشن عروسی و بر پا میکردی به اندزه گلیمت .... تالار که شمشیر رو گلوت نزاشنه بود ؟دوست من یه ذره منطقی باش تو دیگه چرا شدی کاسه داغتر از آش
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

شیرکو ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
واقعا احسنت که درد دل مردم بی گناه را بیان کردی دوست عزیز واقعا تالارها طرف را در تنگنا قرار میدهند
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

شهروند هستم ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با عرض تشکر از نظرات وانتقادات بجا وشایسته جنابعالی وراهنمایی اهالی محترم شهرمانبه حقوق حقه خودشان امیدواریم مدیران تالارها بیشتر بفکر زحمتکشان تالارها باشند وبقییه سرمایه داران شهرمان از درست کردن تالارها صرفنظر کرده وکمی هم بفکر جوانان بیکار شهرمان باشند ضمن اینکه هم با اینکار موجب رضای خدا بوده وهم در گیرنده منافع مادی برای انها نیز شده وهم اینکه نام نیکی از خود باقی خواهند گذاشت .وهمانگونه که گفته اند..نام نیکو گر بماند ز ادمی به که زو ماند....تالار.....زر نگار......
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

محمد مهاباد ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
واقعا همین طور است چی که اشاره شد دقیق است
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

حسن ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
کامل موافقم درود بر شما
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

میثم حاجی خضری ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
میخ آهنی نرود در سنگ


نهاد های دولتی باید کاری بکنند وگرنە مدیران تالارها از سودهای شان نمی گذرند
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

سلیم عزیزی ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
واقعا من در عملکرد اداره تعزیرات حکومتی در تعجبم,چرا نباید به این قیمتهای سرسام آور رسیدگی شود
چرا باید اینطور کارگران را با یک سوم دستمزد واقعی و بدون بیمه بکار گرفت
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

کیوان. ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بسیار عالی.
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

منصور ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
عالی بود.
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

Ismail ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بانظر شماموافقم ولى كى جوابگوست ....
2
0
پاسخ به این اظهارنظر

هاوری ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بسیار زیبا و منطقی
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

امید ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
معلومه که آقای امینی خودشون در شرف ازدواج هستن و دست پیش میگیرن تا پس نیافتن
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

ابراهیم ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
واقعا عالیست اگر همه مثل شما فکر مکردن کمتر فقیر پیدا مشد مرسی از نوشتن نکات جالبه تون
1
0
پاسخ به این اظهارنظر

علی ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
کاملا درست است. من چهار سال پیش مراسم داشتم
دقیقا پنجاه نفر پرسنل برای من تمام شد.ازهمه بدتر کیوسکی بر پا شده که هر چه سم و آفت است بخورد بچه های معصوم داده میشود.
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

کاروان ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
ابراهیم ها عصبانی شدند.
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

کریم ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
درود بر شما جناب امینی عزیز.دقیقا عرض دکتر هم همین بوده.
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

مادر ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
من با مطلب بالا کلا موافقم چون‌ پسرمنم جزیکی از کارگرهای تالار میباشد
ناشناس ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
مادر جان میتونی پسرتونو نفرستی تالار بفرستی میدان کارگران یا واسه سیب چیدن بفرستین
1
1
پاسخ به این اظهارنظر

رضا ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
فقط در مهاباد هزینه پارکینگ گرفته میشه درحالی که در سایر شهرها بر عهده تالار میباشد‌
حمه ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
بله رضا جان در تالارهای بوکان پول نوشابه و اب و باید مهمانان پرداخت کنند

نظر خود را براي ما ارسال كنيد