تاريخ: ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي ساعت ۱۳:۳۹ | بازدید: 6942 نظرات: 73 کد مطلب: 2660 |
هاژه ـ به دنبال انتشار یادداشتی با عنوان "در تالارها گرانی هست؟ مسئولان لطفا پیگیر باشید" به قلم آقای دکتر ابراهیم قربانی و در مورخه 9 دیماه، مدیر یکی از تالارها (خضری) با ارسال جوابیه ای خواستار انتشار آن در هاژه جهت تنویر افکار عمومی شده است.
متن جوابیه به شرح زیر است:
دوست عزیز، به کجا چنین شتابان...
جناب آقای ابراهیم قربانی دکتری حقوق کیفری در جرم شناسی و مدرس دانشگاه
به نظر می رسد جنابعالی شاید هنوز تأهل اختیار نکرده اید و شاید هم دختر و پسر دم بخت دارید و در فکر برگزاری مراسم کم هزینه هستید که بی گدار و بی ملاحظه قصاص قبل از جنایت می کنید. آیا بهتر این نبود به قول خودتان من، شما و دیگران دلایل آن را از یکی از مدیران تالارها جویا می شدید.
جناب آقای ابراهیم قربانی به حمدالله به برکت تکنولوژی های پیشرفته و توسعه شبکه های اجتماعی شعور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی مردم خیلی بیشتر از آن است که شما تصور می کنید و دلیل اینکه به قول شما مردم هم نسبت به آن رغبت نشان می دهند مختصرا جهت اطلاع شما و کسانی که همچون شما فکر می کنند نکاتی را ذیلا به استحضار می رسانم تا شاید منبعد بدون اطلاع کافی شخصیت دیگران را بی جهت خرد و متلاشی نکنید و باعث تشویش افکار نشوید که این اقدام شما خود در قانون کیفری جرم محسوب می شود. لااقل انتظار داریم به جای شکر نعمت کفر نعمت نکنید.
اولا باید در نظر داشت که مدیران تالارها صرفنظر از سرمایه گذاری های کلان در سطح شهر خدمات ارزنده ای در خصوص اشتغال زایی مستقیم حداقل 35 نفر در هر تالار که معادل 700 نفر در سطح شهر می باشد که عمده آنان را دانشجویان فارغ التحصیل بیکار تشکیل می دهند را تحت پوشش قرار داده اند و هزاران شغل غیرمستقیم دیگر که وابسته عملکرد تالارها می باشند.
اعم از مرغداری ها، سبزی فروشی ها، نوشیدنی ها، انواع مواد غذایی، شیرینی جات، تاکسی داران، طلافروشان، پارچه فروشان، بوتیک ها، کفاشی ها، آرایشگاهها و دهها شغل دیگر... آقای دکتر تا به حال به گذشته فکر کرده اید؟ ترافیک ماشین ها در کوچه ها و خیابانها موجب سلب آرامش و اخلال در رفت و آمد شهروندان می شد در حالی که مدیران تالارها این بار گران را بر دوش گرفته اند.
آیا تا به حال فکر کرده اید که در گذشته بیش از هزار میهمان را در بیش از پنجاه خانه مسکونی همسایگان سر و سامان می دادند که روزانه در سطح شهر پنجاه عروسی معادل دو هزار و پانصد خانه را اشغال می کردند و آن هم در شرایط جوی بسیار نامناسب...
مردم فهیم و باشعور مهاباد و حومه نیک می دانند که تجمع در تالارها و برگزاری مراسمات با این همه امکانات نورپردازی، سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم آکوستیک صدا، صندلی های راحت و میزهای غذاخوری با تمام امکانات، جایگاه لوکس عروس و داماد، سرویس های بهداشتی با آب سرد و گرم و هزاران ظروف غذاخوری در آشپزخانه ها با نظارت کارشناسان بهداشت و جا دادن هزار نفر در زیر یک سقف با تمام امکانات رفاهی و پارکنیگ اختصاصی و دهها مورد دیگر دلیل رغبت آنها به تالارها می باشد.
نا گفته نماند اگر تصور می کنید تمام هزینه های تالار بر صاحب مراسم سنگینی می کند و شما دلسوز مردم هستید کاملا به بیراهه رفته اید زیرا که مهمانان گرامی آنقدر مطلع هستند که دست خالی نباید به چنین مراسماتی رفت و بیش از آنچه شما تصور می کنید به صورت نقدی در پاکت های سر بسته به صندوق هدایای ویژه واریز می کنند، چه بسا در اکثر مراسمات بیش از هزینه، درآمد عاید مهماندار می شود.
اما در خصوص پارکنیگ ها به استحضار می رساند که اشتغال زایی 3 نفر عائله مند باشرف آن هم در بدترین شرایط جوی در مساحت یک هکتار بیش از هشت ساعت به تنظیم و ساماندهی و نگهداری و نگهبانی اتومبیل های مهمانهای گرانقدر مشغولند تا شاید لقمه ای حلال برای فرزندانشان به ارمغان ببرند آیا مستحق چنین بی احترامی هستند که به قول خودتان باید فرسنگ ها دنبال راننده دوید تا شاید هزینه را بپردازند؟!
دوست عزیز مطمئن باشید کسی که در مراسم عروسی قادر به پرداخت صد هزار تومان شاباش به خواننده باشد می تواند هزار تومان ناقابل را هم به عنوان مساعدت و انعام به چراغ قوه به دستان بپردازد که به قول شما این اشخاص چه کسانی هستند.
در جواب باید گفت که اینان جان فدایانی هستند که برای تأمین معاش فرزندانشان آن هم در زیر بار سنگین هزینه های روزمره جا مانده اند و می دانند چگونه از شرمندگی عیال و فرزندانشان صورت خود را با سیلی در سرمای زمستان سرخ کنند، به امید اینکه فرزندشان شب را با شکم گرسنه سحر نکنند.
با احترام ـ خضری یکی از مدیران تالار