به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی هاژه، جلسه شورای ترافیک شهرستان مهاباد با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجانغربی برگزار گردید.
پیمان آرامون در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان مهاباد به استناد به آمارها روند توسعه خود را ادامه میدهد، اظهار کرد: توسعه راههای ارتابطی استان یکی از مهمترین اولویتها برای شکوفایی اقتصادی و کاهش تلفات انسانی است.
وی افزود: اگرچه براساس سند توسعه ملی هر ساله باید میزان تصادفات و تلفات ۱۰ درصد میزان کاهش یابد اما آمارها نشان میدهد که در 2 سال اخیر این امر محقق نشده و تلاشاهای صورت گرفته موثر واقع نشده است.
آرامون تصریح کرد: توسعه زیرساختهای استان آذربایجان غربی با توجه تردد خودروهای سنگین بدلیل موقعیت قرارگیری استان نیازمند اختصاص بودجههای ویژه است و تلاش شده هر سال عملیات عمرانی یک بخش و یا یک محور از شهرهای استان بصورت کامل صورت گیرد و از انجام عملیات عمرانی پراکنده و نقطهای خودداری شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجانغربی در ادامه اظهار کرد: اعتبارات در استان به ازای طول راهها و برخی مولفههای دیگر صورت میگیرد اما برنامههای لازم برای پیشرفت در حوزه راه بخصوص کاهش تصادفات از طرق مختلف مربوط به ششهرستان بوده و باید در کمیته برنامه ریزی شهرستان با افق 3 الی 4 ساله برای آن تصمیم گیری شود.
پیمان آرامون با تأکید بر لزوم اثرسنجی طرحهای ترافیکی افزود: از نمونههای موفق اجرای یک طرح با لحاظ کردن اثرسنجی طرح ترافیکی مسیر ارومیه سلماس است که سالانه تعداد زیادی تصادفات فوتی رخ میداد، اما اکنون این آمار پایینترین حد رسیده است.
رضا پناهی مقدم نماینده پلیس راه استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه از فوت 16 نفر در 5 فقره تصادف در محور مهاباد – نقده خبر داد و گفت: براساس آمار پزشکی قانونی در حوزه راههای مواصلاتی مهاباد – نقده از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۴ نفر در تصادفات برون شهری این محور فوت کردهاند که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش را نشان میدهد.
وی افزود: در این تصادفات جرحی در این محور نیز با 50 درصد افزایش از 137 فقره تصادف با 168 نفر مجروح در سال 97 به 198 فقره تصادف با 266 نفر مجروح در سال 98 رسیده است.
پناهی مقدم با بیان اینکه روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه بیشترین آمار تصادفات گزارش شده تصریح کرد: بیشترین تصادفات در تقاطعهای این محور شامل، دریاس، کوسه کهریز، محمدیار روی داده اصلاح نقط حادثه خیز جهاد آباد و پل روستای دارلک نیز باید در دستور کار جدی قرار گیرد.
سرهنگ احمد كاظمي رييس پليس راهنمايي و رانندگي مهاباد نیز در این جلسه کاهش 25 درصدی تصادفات منجر به فوت درون شهری مهاباد در مقایسه با آمار 8 ماهه سال قبل خبر داد و گفت: تصادفات جرحی درون شهری نیز نسبت به مدت مشابه کاهش 1 درصدی را نشان میدهد.
وی افزود: بیشترین تصادفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده است.
به گزارش هاژه، بررسی پیشنهاد 6 بانده کردن 2.5 کیلومتر از محور مهاباد – نقده حدفاصل سه راهی دارلک به پتروشیمی مهاباد از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که توسط اعضای جلسه مورد تبادل نظر و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید این طرح در یک کارگروه توسط کارشناسان فنی ادارات مورد بررسی قرار گیرد.
در این ادامه این جلسه برخی درخواستهای ارسال شده مطرح و برای حل آنها تصمیماتی اتخاذ گردید.