تاريخ: ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۷ مهر ساعت ۲۲:۴۸ بازدید: 2658      نظرات: 2      کد مطلب: 12800
سوت قطار مهاباد بی صداتر از همیشه

مشکلات راه‌آهن مهاباد پیگیری می‌شود


به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی هاژه، بدنبال انتقاد شهروندان از منفعل بودن ایستگاه راه‌آهن شهرستان مهاباد معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد از آن بازدید کرد.
خشایار صنعتی در گفتگو با خبرنگار هاژه اظهار کرد: با توجه به انتقادات شهروندان از ایستگاه راه آهن مهاباد بازدید مشترک مسوولان و دست اندرکاران این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اینکه مدیریت راه‌آهن شهرستان مهاباد زیر نظر راه آهن کشوری و مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی قرار دارد بصورت ماهیانه از آن بازدید و مشکلات آن به بالاتر مدیریت کلان بازتاب داده می‌شود ولی متأسفانه اقداماتی مناسب برای اصلاح آن صورت نمی‌گیرد.
صنعتی تصریح کرد: یکی از مشکلات عدم رسیدگی به مشکلات راه آهن مهاباد تحویل نیمه کاره پروژه راه اهن مهاباد است و پیمانکار خواستار افزایش مبلغ پیمان بدلیل بالا رفتن هزینه‌های ساخت است.
وی اضافه کرد: راه آهن کشور نیز درحال تدوین سیاستی جدید مبنی بر ایجاد مدیریت کل راه آهن آذربایجان غربی است ولی هیچکدام از موارد مطرح شده توجیه مناسبی برای منفعل بودن این ایستگاه نمی‌باشد.
معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مهاباد در ادامه از تلاش‌ها برای رفع مشکلات از سوی استاندار آذربایجان غربی خبر داد و گفت: مشکلات و نیازهای راه‌آهن مهاباد ازجمله سیستم گرمایشی، آب شرب، گازرسانی، پرسنل، ایستگاه پلیس و تجهیزات و امکانات ایستگاه و ... بصورت گزارشی کامل در اختیار استاندار آذربایجان غربی و مسوول اداره کل راه آهن آذربایجان شرقی قرار داده می‌شود.
صنعتی با بیان اینکه روز به روز تقاضاها برای استفاده از قطار درحال افزایش است افزود: حجم مسافران در ایستگاه راه آهن مهاباد همواره درحال افزایش است و خدمات رسانی به آنها بسیار لازم و ضروری می‌باشد.
وی تصریح کرد: در روزهای زوج ایستگاه راه آهن مهاباد قطار از مهاباد به سوی تهران و برعکس حرکت می‌کند و علاوه بر حمل مسافر بارگیری نیز انجام می‌شود.
به گزارش هاژه، 7 سال از افتتاح راه آهن مهاباد می‎گذرد اما برخلاف تصور شهروندان و مسوولان که آن را یکی از عوامل توسعه حمل و نقل و ترانزیت شهرستان و همچنین زمینه ساز زیرساخت‌های دیگر می دانستند، نیمه کاره رها کردن آن از سوی مدیریت کلان کشور و همچنین عدم تلاش برای رفع نواقص و مشکلات سوت قطار مهاباد را هر روز کم صداتر از گذشته می‌کند.
راه آهن مهاباد به عنوان یکی از طرح‌های ماندگار کشور در دولت دهم در اردیبهشت ماه سال 1392 افتتاح و به بهره برداری رسید اما بعد از چندماه  فعالیت بصورت نیمه تعطیل و منفل درآمد.
روند منفعل بودن راه آهن مهاباد که همچنان ادامه دارند بارها از سوی شهروندان مورد انتقاد قرار گرفته و به یکی از مطالبات آنها تبدیل شده است.






ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
چاپ
نسخه چاپی


نظر کاربران

0
0
پاسخ به این اظهارنظر

یونس ۱۳۹۸/۷/۲۰
همیشه همینجوریه. بالا کشیدن پول بیت المال چیز غیر عادی‌ای نیست
0
0
پاسخ به این اظهارنظر

Me ۱۳۹۸/۷/۱۹
بیشترازیک ماهه ظرفیت تکمیل زده میشه،گفته میشه بخاطرحمله عراقیا برای ورودازمهابادبه تهرانه،ولی تکلیف مابومی هاچیه؟یاظرفیت بالاببریدیابرای بومی هاظرفیت اختصاص بدید،همش دروغ!

نظر خود را براي ما ارسال كنيد