به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی هاژه، جلسه بررسی مشکلات و گزارش عملکرد هیات امنای تاناکورای مهاباد با حضور 2 عضو شورای اسلامی شهر، کسبه و برخی مسوولان برگزار گردید.
علی زرد عضو هیات امنای تاناکورا در این جلسه اظهار کرد: در طول 8 سال هیچ گونه خدماتی برای این مجتمع ارائه نشد ولی با تعیین هیات امنا از سوی کسبه اقدامات قابل توجهی برای افزایش ارائه خدمات و رفع مشکلات صورت گرفته است.
وی افزود: سیستم اطفای حریق، نبود پارکینگ، نبود خدمات زیرساختی همچون دفع آبهای سطحی، گازرسانی و عدم جدیت در تکمیل و به بهرهبرداری رساندن طبقه اول مجتمع بجای ایجاد بازارچه جدید از عمدهترین مشکلات تاناکورا میباشد.
زرد تصریح کرد: بعد از کش و قوس فراوان عملیات اجرای سیستم اطفای حریق در این مجتمع اجرا گردید که بعد از پیشرفت فیزیکی نزدیک به 50 درصد نیمه کاره رها شده و احتمال بروز حادثه آتش سوزی و خسارات جبران ناپذیر همچنان به قوت خود باقی است.
وی اضافه کرد: هیات امنا و کسبه هرآنچه در توان داشتهاند برای تکمیل این طرح انجام داده اند و مسوولیت هرگونه حادثه و خسارات ناشی از آن برعهده مسوولان شهرستان و شهرداری است.
عضو هیات امنای تاناکورا ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته از سوی شورای شهر و شهرداری در 2 سال گذشته اظهار کرد: ایجاد نمازخانه بانوان، تعمیر و توسعه سرویس بهداشتی و اتصال فاز قدیم به فاز جدید ازجمله اقدامات مفید در این مدت بوده ولی برخی مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.
وی افزود: انتظار کسبه و بازاریان از مسوولان در کوتاه مدت، تکمیل سیستم اطفای حریق و هدایت آبهای سطحی قبل از شروع فصل بارندگی است.
وی در پایان با اشاره به تدوین 11 مصوبه و توافقنامه با حضور مسوولان ارشد شهرستان، خواستار اجرای مفاد و مصوبات این جلسه شد.
سخنگوی شورای شهر مهاباد نیز که در این جلسه حضور داشت از افتتاح و به بهرهبرداری رسیدن سیستم اطفای حریق تاناکورا قبل از مهرماه خبر داد.
ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار هاژه اظهار کرد: سیستم اطفای حریق این مجتمع با برآورد هزینه 600 میلیون تومانی آغاز بکار کرد اما افزایش ناگهانی ارز و به تبع آن قیمت تمام شده مصالح و تجهیزات ادامه آنرا با مشکل روبرو کرد و با این مبلغ تنها 50 درصد پروژه انجام شد.
وی افزود: درحال حاضر نقشه جدید و قرارداد مرحله دوم تکمیل شده و درچند روز آینده عملیات اجرای آن از سر گرفته میشود.
ابراهیم کریمی با اشاره به مطالبه و درخواستهای کسبه در خصوص اتصال مجتمع 240 واحدی به فازهای قدیم اظهار کرد: درحال حاضر با ایجاد 2 ورودی فازهای قدیم و مجتمع فعلی به هم متصل شده اند ولی ایجاد ورودی سوم بیش از 1 میلیارد تومان هزینه و حذف سرویس بهداشتی مجتمع جدید را درپی دارد.
وی افزود: کسبه خواستار انتقال پست فشار قوی برق به مکانی هستند که این امر مستلزم صرف هزینه 1 میلیارد تومانی است، لذا پیشنهاد میشود که این هزینه برای رفع مشکلات دیگر هزینه شود.
کریمی با منطقی خواندن برخی مطالبات اظهار کرد: مشکلات تاناکورا را نمیتوان کتمان کرد اما برخی مطالبات ازجمله تعیین نگهبان با پرداخت حقوق و بیمه برای جلوگیری از سرقت، عدم ایجاد بازارچه جدید و ... را نمیتوان اجرا و پاسخ داد.
سخنگوی شورای شهر در پایان با بیان اینکه هیچ گونه اقدامی برای نگهداری و ترمیم مجتمع در دوره گذشته شورای شهر صورت نگرفته اظهار کرد: عدم نگهداری از سازه و ساختمان قطعا به فرسودگی و بروز مشکل منجر میگردد، لذا فرسودگی و یا عدم شیب بندی مناسب پشت بام برای هدایت آبها امری عادی و قابل رفع در هر ساختمان محسوب شده و اقداماتی جهت رفع آن تا قبل از بارزش نزولات آسمانی صورت میگیرد.
مسوول مدیریت مجتمع تاناکورا نیز در گفتگو با خبرنگار هاژه اظهار کرد: در 2 سال گذشته بیش از 1 میلیارد تومان برای ارتقای وضعیت مجتمع از سوی شهرداری هزینه شده است.
جمال دارند در گفتگو با خبرنگار هاژه اظهار کرد: 1 میلیارد و 300 میلیون تومان برای توسعه زیرساخت، بازسازی نمازخانه و سرویس بهداشتی، تکمیل طبقه اول، توسعه و تعمیر سیستم روشنایی و اتصال فازهای قدیم مجتمع به فاز جدید صورت گرفته است.
مصطفی احمدزاده نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم اجرا کردن مصوبات اظهار کرد: هرگونه اقدام شهرداری باید با توافق و تعامل هیات امنای تاناکورا صورت بگیرد.
وی درخصوص گلایه کسبه از تخریب پارکینگ و بروز مشکلاتی در این خصوص اظهار کرد: اگرچه مخالفتهایی در این زمینه صورت گرفت و هشدارهایی هم داده شد، اما اراده اکثریت این بود که پارکینگ تخریب شود.
احمدزاده تصریح کرد: تاناکورای مهاباد موجود ناقص الخلقهای است که باید با تعامل و همفکری همه جانبه کسبه، مسوولان و شهروندان اصلاح شود.
ادامه جلسه به بیان مشکلات کسبه و پرسش و پاسخ بازاریان از اعضای هیات امنا و اعضای شورای شهر اختصاص یافته بود.