با هدف ارتقای رضایتمندی ارباب رجوع در فرمانداری مهاباد میز خدمت راه اندازی شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد روز دوشنبه 29 مرداد ماه 97 در گفتگو با خبرنگار هاژه اظهار کرد: هدف دولت از ایجاد میز خدمت در دستگاههای اجرایی تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی است و بدین جهت مردم بتوانند بطور مستقیم مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند و در ادارات سرگردان نشوند.
دکتر ایرج شجاعی افزود: استقرار میز خدمت از تضییع حقوق مراجعین در ادارات و دستگاه های اجرایی جلوگیری خواهد کرد و مردم با مراجعه به میز خدمت در کمترین زمان ممکن با ارائه مدارک و مستندات می توانند مطالبات و تقاضای خود را با سهولت پیگیری نمایند.
فرماندار مهاباد خاطر نشان کرد: ارائه خدمات میز خدمت در طبقه همکف فرمانداری مهاباد همه روزه بوده و سعی ما بر این است حداقل هفتهای یک بار نیز برخی مسئولین ادارات جهت پاسخگویی در این مکان حضور یابند.
طرح میز خدمت از ابتدای تیر ماه سال 97 با هدف الکترونیکی کردن ارایه خدمات و استقرار دولت الکترونیک و ارتقا کیفیت خدمت رسانی به مردم در تعدادی دستگاه های اجرایی مستقر شد. طبق بخشنامه دولت، جلوگیری از تضییع حقوق
مراجعین در ادارات و دستگاه های اجرایی، جلوگیری از سردرگمی مردم در ساختمان های اداری
و پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیر اصولی و مفسده آمیز با کارکنان اداری و ارتقای
رضایتمندی ارباب رجوع از اهداف استقرار میز خدمت عنوان شده است.