به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی هاژه، روز شنبه مورخه 28 اسفند ماه 95 ، جلسه ستاد انتخابات شهرستان مهاباد با ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد و رئیس ستاد انتخابات شهرستان مهاباد، بخشدار مرکزی و خلیفان مسئول اجرائی انتخابات شهرستان و مسئولین کمیته ها جلسه ای در فرمانداری مهاباد برگزار گردید.
شجاعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد و رئیس ستاد انتخابات شهرستان مهاباد با اشاره به تاکیداتی که برای ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از سوی ستاد انتخابات کشور شده است اظهار کرد: فرم هایی توسط وزارت کشور تهیه شده است که برای هر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا صادر می شود و افراد با این گواهی می توانند نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند.
وی برنامه ریزی دقیق و انجام پیش بینی های لازم برای تسهیل زمینه مشارکت مردم در انتخابات را مهمترین وظیفه مسئولان دانست و گفت: با توجه به اهمیت انتخابات همه افرادی که به نحوی دارای مسئولیتی در ستاد انتخابات شهرستان هستند باید در آماده باش کامل بوده و حتی در ایام تعطیل نیز برای اجرای وظایف محوله اهتمام ویژه ای داشته باشند.
صمدی مسول اجرایی انتخابات شهرستان مهاباد نیز ضمن مروری بر شرح وظایف کمیته های مختلف ستاد گفت: روسای کمیته ها موظف هستند با برگزاری جلسات تخصصی کمیته های زیرمجموعه براساس شرح وظایف نسبت به نیازسنجی و اعلام موارد مربوطه به ستاد اقدام کنند تا اتخاذ تدابیر لازم براساس این اطلاعات انجام گیرد.
در ادامه مسئولین کمیته های ستاد برخی نقاط ضعف و قوت انتخابات دوره قبل را برشمردند و پس از تبادل نظر حاضرین مقرر شد : کمیته فناوری اطلاعات و ثبت نام ضمن بررسی تجهیزات موجود گزارشی از نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز خود را برای ثبت نام از داوطلبین به ستاد ارائه کرده و طرح سنجش آمادگی نیروها را به اجرا درآورد.
اطلاع رسانی مناسب بخشنامه ها و اطلاعیه های صادر شده ستاد انتخابات در بین همکاران و عموم مردم، شناسایی مشکلات زیرساختی رایانه ای و تسریع در برطرف سازی آن، برآورد هزینه ها و ملزومات مورد نیاز توسط کمیته پشتیبانی و رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها از مصوبات این جلسه بود.