قیمت مشخصی برای آگهیهای تبلیغاتی در شبکههای مختلف تلویزیون وجود ندارد و هیچ کدام از بخشهای سازمان صداوسیما به شکل مشخص تاکنون تعرفه رسمی منتشر کرده اند. اما یک شرکت تبلیغاتی مدعی است که تعرفه خام آگهیهای بازگانی شبکههای تلویزیونی را در اختیار دارد.
به گزارش هاژه به نقل از فرارو، براساس گزارش این شرکت تبلیغاتی، هزینه آگهی زیرنویس با پخش ویدیو، موشن گرافی و تصویر در پیامهای بازرگانی تفاوتی ندارد. بالاترین متوسط تعرفه برای پخش هر ثانیه آگهی را هم شبکه سه با ۱۷۲ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۲۰۲ تومان دارد.
به زبان ساده تر، اگر یک شرکت تولیدی قصد تبلیغ محصول خود را به مدت ۱۰ ثانیه در شبکه سه سیما داشته باشد، باید حدود یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان تنها برای پخش هزینه کند. علاوه بر این باید یک هزینه هم برای تولید این آگهی در نظر بگیرد. البته این شرکت تبلیغاتی گفته که تعرفه خام است و امکان تخفیف هم وجود دارد.
البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که تعرفه پخش آگهیها در ساعات بامداد و صبح در تمامی شبکههای تلویزیونی در کف قیمت خود قرار دارد و بیشترین قیمت نیز مربوط به برنامههای غروب و شب است. مثلا هزینه پخش تبلیغات در برنامه صبحگاهی شبکه سه، دو میلیون و ۵۸۸ هزار و ۵۰۰ تومان است. اما برای پخش تبلیغ تان در سریالهای شبانه و برنامههای فوتبالی شبکه سه هزینه هر ثانیه به ۳۳۸ تا ۳۴۹ میلیون تومان میرسد.
در رده دوم متوسط قیمت آگهیهای تلویزیونی نیز شبکه خبر قرار دارد. میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه خبر نیز حدود ۱۵۱ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۲۵۰ تومان است.
پس از آن هم شبکه نسیم با متوسط هزینه ۱۱۱ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۷۵۰ تومان قرار گرفته است.
در رده سوم نیز شبکه یک قرار دارد که به شکل میانگین برای هر ثانیه پخش تبلیغ حدود ۱۰۷ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۱۳۲ تومان دریافت میکند. در رده بعدی شبکه تماشا با متوسط تعرفه ۸۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی قرار دارد.
تعرفه شبکه دو نیز به صورت متوسط برای پخش هر ثانیه تبلیغ حدود ۷۹ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۳۰۸ تومان است.