مدتی پیش شرکت گک از عرضه شاسیبلند جدید و هیبریدی خود با نام گک ترامچی امکو در آینده نزدیک خبر داد. این خودرو به دلیل ظاهر جسورانه و مشخصات فنی قابل قبول مورد توجه رسانهها قرار گرفت و اکنون تصاویر این خودرو بدون پوششهای استتار منتشر شدهاند. گک ترامچی امکو یکی از محصولات جدید این شرکت است که در جریان نوسازی سبد محصولات گک تولید و عرضه خواهد شد.
سبک طراحی خاص گک ترامچی امکو با چراغهایی به شکل حرف Y، حس و حال یک کراساوور اروپایی یا مدلهای جدید تویوتا را در بیننده القا میکند. استفاده از این سبک طراحی هوشمندانه است، چرا که گک ترامچی امکو به عنوان رقیب جدی کیا اسپورتیج هیبریدی و کیا EV6 وارد بازار خواهد شد.
جلوپنجره گک ترامچی امکو نیز ظاهری منحصر به فرد دارد و از طرحهای بیشمار V شکل تشکیل شده است. در نمای جانبی اما طراحان گک سبک مشابه تویوتا را اقتباس کردهاند و گویا با بازسازی کامل نمای جانبی نسل فعلی تویوتا راو 4 مواجه هستیم.
نمای عقب گک ترامچی امکو نیز شبیه به محصولات یکی دیگر از خودروسازان ژاپنی است. چراغهای عقب و مجموعه سپر و درب پنجم شبیه به محصولات میتسوبیشی طراحی شدهاند. سپر عقب شامل دیفیوزرهای پررنگ، خروجی های اگزوز کناری و خطوط بدنه عمودی است، در حالی که رینگهای پنج پره دارای طراحی شیاردار پوشیده هستند که شبیه به رینگهای هیوندای سوناتا هیبرید است.
فضای داخلی گک ترامچی امکو براساس الگوبرداری کامل از خودروهای الکتریکی و هیبریدی روز جهان شکل گرفته است و به همین دلیل داشبورد گک ترامچی امکو متفاوت از اکثر خودروهای چینی است. این داشبورد طرحی آینده نگرانه دارد و اکثر قطعات همچون دستگیره درها یا دریچههای سیستم تهویه به صورت مخفی طراحی شدهاند. گک ترامچی امکو به سیستم چندرسانهای ADiGO 5.0 و پردازنده کوالکام Xiaolong 8155 مجهز است که از این خودرو یک ابزار هوشمند ساخته است.
شباهتهای گک ترامچی امکو و مدلهای تویوتا بی دلیل نیستند، چرا که گک و تویوتا شرکای یکدیگر به حساب میآیند. برای قسمت پیشرانه امکو، گک از اتحاد خود با تویوتا بهره برد و موتور هیبریدی مرکب از پیشرانه 2 لیتری درونسوز و موتور برقی را به کار گرفت. این پیشرانه هیبریدی به همراه گیربکس هشت سرعته آیسین عرضه خواهد شد. موتور دیگری نیز برای گک ترامچی امکو در راه خواهد بود که شامل پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مرطوب است.