در میان تعاریف گوناگون رسانه، یکی از تعریفهای آن شاملتر و کاملتر به نظر میرسد. تکنولوژیهایی که پیامها را به مخاطبانی در نقاط مختلف منطقه، کشور و حتی جهان منتقل میکنند و دارای سه اصل اساسی اطلاعات و محتوا(پیام)، مخاطب و بستر ارتباطی است.
در ٩ ماه اخیر مبحث کرونا بە سرتیتر اخبار رسانەها بدل شدە است کە در این میان پایگاه خبری هاژه، بر اساس وظیفه ذاتی خود با استفادە از بستر ارتباطی(سایت، کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی)، اخبار، پیام و اطلاعاتی بە مخاطبان خود (مسوولین و مردم) مخابره کردە است.
برخی از مخاطبان(اکثرا بازاری و کسبه) بعضا انتشار اطلاعیەهایی مربوط بە ستاد کرونا از طریق هاژه را مربوط بە این پایگاه خبری دانستە و انتقادهایی غیرمنصفانه بە این پایگاه وارد کردەاند. در حالی که هاژه در این میان تنها بە عنوان رسانه، سعی در ابلاغ و انتشار آنها داشته است.
هاژه در این میان منفعل نبوده و تحلیل و خطمشی مخصوص به خود را داشتە است. سیاست کاری هاژه در این اوضاع، تنها حفظ جان مردم در برابر این پاندمی از طریق آگاهسازی و همزمان حفظ معیشت آنان بودە است.
در سایت هاژه بیش از دەها یادداشت، تحلیل و انتقاد در مورد تبعات سنگین تعطیلی بازار، آنهم بدون هیچگونه اقدام حمایتی از سوی ستاد کرونا و در راس آن دولت دوازدهم منتشر کردە است. باید یادآور شد کە تمامی این مطالب در بسترهای دیگر پایگاه خبری هاژه نیز منتشر شدە است.
در کانال تلگرامی هاژه، بیش از صدها مطلب تحت عنوان الوهاژه و شهروندخبرنگاران هاژه کە تنها انتقاد و پیشنهادات بازاریان و شهروندان در خصوص عملکرد ستاد کرونا را منعکس کردە است، وجود دارد.
در کانال هاژهمیدیا کە در بخش تهیه و تولید گزارشات تصویری مستند فعالیت میکند، بیش از ٥٠ مستند در حوزه پویشهای مردمی و انعکاس مشکلات اقشار آسیبپذیر مهاباد در دوره کرونا، تولید و منتشر شدە است.
در پایان، بار دیگر پایگاه خبری هاژه بە عنوان یک رسانه مستقل و مردمی با مردم، بازاریان و تمامی اقشار آسیبپذیر تجدید پیمان میکند کە در تمامی بحرانها، سختیها و آسیبها، تنها و تنها صدای آنان باشد و لاغیر...