تاریخ: ۱۳۹۹/۷/۶
جایگاه صنفی خانه‌های مطبوعات در استا‌ن‌ها باید تقویت شود
فردین کمانگر رئیس کمیته حقوقی خانه مطبوعات و رسانه های کشور


رئیس کمیته حقوقی خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با تاکید بر تقویت جایگاه صنفی خانه‌های مطبوعات در استان‌ها گفت: برای تقویت جایگاه خانه‌های مطبوعات در استان‌ها باید ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطات دو سویه برقرار کنند.

فردین کمانگر اظهار کرد: خانه‌های مطبوعات به عنوان تنها تشکل صنفی، به صورت رسمی در سطح کشور فعالیت می‌کند و رسالت اصلی این تشکل حمایت و پیگیری مسائل کاری و صنفی جامعه رسانه‌ای در کشور است.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار گرفتیم که جامعه رسانه‌ای در کشور از کمترین امکانات و حقوق و مزایا برخوردارند و این قشر که نقش اصلی را در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه ایفا می کنند به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

رئیس کمیته حقوقی خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور تصریح کرد: جامعه رسانه‌ای در دوره کرونا ویروس به خوبی به نقش و رسالت خود در حوزه آموزش و آگاه سازی و مدیریت افکار عمومی در دوران بحران عمل کردند و به قولی مدافع، مدافعان سلامت بودند.

کمانگر افزود: خبرنگاران از امنیت شغلی برخوردار نیستند و سطح درآمد بسیاری از خبرنگاران قابل بیان نیست امروز ضروری است که به جامعه رسانه‌ای در کشور توجه ویژه شود و برای رفع مشکلات صنفی این قشر اقدام شود.

وی از عدم بهره گیری ادارات ارشاد در استان‌ها از ظرفیت خانه‌های مطبوعات انتقاد کرد و گفت: ظرفیت خانه‌ها در کشور مغفول مانده است. تقویت جایگاه خانه‌های مطبوعات در استان‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع و به بهبود وضعیت موجود کمک‌ کند و این مستلزم همکاری و تعامل با ادارات ارشاد در استان‌ها است.

وی عنوان کرد: در مصوبه معاونت مطبوعاتی ۱۶ مورد عنوان فعالیت ادارات ارشاد در استان‌ها به خانه‌های مطبوعات واگذار شده است که در برخی از استان‌ها هنوز اجرایی نشده است.

رئیس کمیته حقوقی خانه مطبوعات و رسانه های کشور تصریح کرد: این اختیارات که از سوی معاونت محترم مطبوعاتی به خانه‌های مطبوعات واگذار شده در حوزه‌هایی چون آموزش، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، امور مربوط به مجوزها، برگزاری نشست مشترک است.

فردین کمانگر با تاکید بر پیگیری مطالبات جامعە رسانه‌ای بیان کرد: رسالت اصلی خانه‌های مطبوعات در استان‌ها پیگیری مطالبات و چتری برای حمایت از فعالان رسانه‌ای است و تحقق این مهم می‌تواند به تقویت جایگاه خانه‌های مطبوعات کمک کند.