به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی هاژه، از کوره در رفتن از علایم شغل تاکسیرانی است که این روزها بهعلت معضلات زیاد این طیف، شاهد افزایش آن هستیم.
ساعات زیادی از زندگی روزمره قشری از جامعه در ترافیکهای شهر سپری میشود. شغل تاکسیرانی را میتوان یکی از مشاغل سخت و طاقتفرسا در جامعه عنوان کرد. رانندگانی که از صبح تا شب برای کسب درآمد درحال شتافتن هستند، که اگر روزی به هر دلیلی دست از تلاش بردارند، از درآمد آن روز بیبهره میشوند.
راهکارهای غیراصولی مسوولان برای حل مشکلات این قشر باعث تغییرات اساسی نشد. افزایش نرخ کرایه تاکسی در جهت جلوگیری از پیشرفت کرونا و همزمان استفاده از نصف ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری نه به نفع رانندگان بود و نه شهروندان. کمبود مسافر در این اوضاع و تبع آن کمبود درآمد باعث شدە کە تاکسیها قانون را دور زده و با تکمیل ظرفیت به مسافرکشی بپردازند. پس عملا هیچگونه کمکی به کاهش شیوع این ویروس نشد. از طرفی انتقادات مردم از افزایش کرایه تاکسیها و همچنین عدم رضایت رانندگان تاکسی، منجربه گلهمندی هر دو طیف شده است.
یک تاکسیران مهابادی در انتقاد به میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی میگوید: بنده تاکسی رانم. بە نظر من افزایش هزنیه حمل و نقل، کمکی به امرار معاش رانندگان تاکسی نمیکند. متاسفانه هزینههای تعمیرات خودرو به شدت افزایش یافته است. وی در ادامه میگوید: مشکل هزینهها مربوط به همه اقشار کمدرآمد جامعه است، اما ما تاکسیداران با این درآمد ناچیز از پس این هزینهها برنمیآییم.
یک راننده تاکسی دیگر در تماس با هاژه اظهار کرد: جای تاسف دارد که تاکسیرانی به جای حمایت از ما در این شرایط وخیم، جریمههای هنگفت نقدی بە بهانەهای گوناگون را نیز به سبد مشکلاتمان افزودە است.
در انتها با این حجم از مشکلات صنف تاکسیداران، انتظار میرود که مسوولان با اقدامات لازمه جهت رفع اوضاع رانندگان تاکسی سبب بهبود شرایط نابههنجار آنها شوند.